true


Med  med trygghetspanelen kan du känna dig trygg och säker.

Tryck på SOS om du behöver snabb hjälp.

Du ska alltid kunna känna dig trygg och säker i ditt hem, dag som natt.

Med  med trygghetspanelen kan du känna dig trygg och säker.

Ring 020-26 26 00 för kostnadsfri rådgivning

Eller lämna dina uppgifter så ringer vi dig.
Om du är befintlig kund, ring 020-7 24 365.

Jag är intresserad, kontakta mig

kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Trygghetspanel - SOS, nattlarm och dörrklocka allt i ett

Med trygghetspanelen är hjälpen bara ett knapptryck bort

SOS, nattlarm och dörrklocka allt i ett

Alla våra hemlarm är utrustade med SOS-funktion via kontaktlarmet på manöverpanelen. Detta larm går direkt till vår larmcentral. Med vetskapen om att du alltid kan få snabb hjälp om något skulle hända behöver du aldrig känna dig ensam hemma. När larmcentralen får in ett kontaktlarm ringer en operatör hem till dig. Om ingen svarar skickas omedelbart en väktare. Så har det varit sedan starten för 25 år sedan. Nu tar vi ytterligare ett steg och gör tjänsten ännu bättre.

Med trygghetspanelen får du flera funktioner för bättre och ökad trygghet för hela familjen. Du kan aktivera larmets SOS-funktion men också till- och frånkoppla larmets skalskydd och via funktionen dörrklocka bli meddelad om någon öppnar en dörr eller ett fönster med magnetkontakt. Du placerar trygghetspanelen med fördel bredvid sängen så att du snabbt och enkelt kan nå den om något skulle hända. Är du i behov av hjälp, tryck in båda knapparna på trygghetspanelen så ringer larmcentralen upp dig. Om du inte kan ta dig till telefonen kan du spela in ett meddelande till operatören och berätta vad som hänt.

Så här fungerar SOS-funktionen i larmet

1.13

SOS-funktion på manöverpanelen
Vi finns här för dig dygnet runt.

Vi finns här för dig dygnet runt.

När du väljer ett hemlarm från Verisure ingår SOS-funktionen i grundtjänsten via de båda SOS-knapparna på manöverpanelen. Det kan vara skönt att veta att du via inbrottslarmet alltid är uppkopplad till vår larmcentral där våra operatörer finns till för dig dygnet runt.

Det enda hemlarmet som ser, hör, talar och känner

Med våra nya vibrationsdetektorer kan vi erbjuda ett hemlarm som både ser, hör, talar och känner. När larmet går kan vi se vad som händer genom kamerorna samtidigt som vi kan lyssna och tala med de som befinner sig i hemmet med hjälp av röstenheten.

Vi tar reda på vad som hänt och vidtar sedan rätt åtgärd, exempelvis skicka väktare eller meddela polis eller ambulans. Om vi inte kan nå dig skickar vi alltid väktare för säkerhets skull. Fria väktarutryckningar ingår i din larmtjänst.

Köp till trygghetspanel

Om du redan har ett larmsystem installerat kan du beställa trygghetspanelen i vår webbshop. Du ansluter och installerar den enkelt själv genom att logga in på Mina Sidor och följa vår installationsanvisning.

Köp till en trygghetspanel i webbshopen

Trygghetspanel

För dig som redan har ett Verisure-system

990:-

Inga abonnemangsavgifter tillkommer.

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De pratar till dig med röstmeddelande och ger larmsignal vid brandvarning. De är uppkopplade till vår larmcentral och meddelar dig i mobilen om rökutveckling skulle uppstå. Om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer vidta åtgärd direkt, även om ingen är hemma. Rökdetektorerna kan också kopplas samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Bildverifiering av larmorsaken är ett ytterligare redskap för operatören att snabbt vidta korrekt åtgärd.

  • Vid en utryckning kontrollerar väktaren om det har varit ett inbrottsförsök, eller vad som förorsakat att larm löst ut. Vi erbjuder olika tjänster, har du yttre tjänst kontrollerar väktaren dörrar och fönster och täcker vid behov för eventuella skador. För dig som har inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan utföra en kontroll inne i din bostad. I båda fallen ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • När larmet går kontaktar larmets huvudenhet larmcentralen. På larmcentralen påbörjar en larmoperatör verifiering av orsak till larmet med hjälp av eventuell bild, ljud och/eller en kontakt med kontaktperson. Utifrån fastslagna rutiner och larmoperatörens bedömning vidtas lämplig åtgärd. Åtgärden kan t ex vara att vi ringer upp dig, att väktare skickas till platsen för kontroll eller att räddningstjänst tillkallas.

  • Som kund kan du vara säker på att alltid ha tillgång till produkter av bästa kvalitet och tillgång till våra tjänster dygnet runt, året runt. Du administrerar ditt system enkelt via Mina Sidor på internet. Du styr och håller koll på det genom Verisure App. Med Verisure är ditt larmsystem framtidssäkrat, vilket säkerställer att du både idag och i framtiden kommer ha möjlighet att använda dig av den senaste tekniken

  • Verisure är det nya namnet för Securitas Direct hemlarm. Med vår framtidssäkra plattform och spännande, professionella servicesamarbeten kan vi erbjuda ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det smarta hemmet. Uppkoppling till vår egna larmcentral med övervakning dygnet runt, fria väktarutryckningar och professionell installation är grundvalar i vårt erbjudande.

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm