HUR KAN VI HJÄLPA DIG?

Kundservice

Verisure App och Mina Sidor

Verisure Guardian

Så här fungerar Verisure Guardian
Verisure SOS
Check on me

Verisure App

Uppdateringar
Verisure App i din smarta klocka
Påminnelser

Inloggning och nytt Mina Sidor-konto

Glömt lösenord
Bytt telefonnummer eller mejladress
Har jag ett Mina Sidor konto?
Tvåstegsverifering

Användare och rättighetsnivåer

Rättighetsnivåer
Tilldela koder
Bjuda in användare

@Home

Vad är @Home
@Home status
Hur påverkar telefonens platstjänst @Home

Verisure Smart

Hur fungerar smarta knappar
Smart plug
Smart väckarklocka

Faktura

E-faktura

Hur ansöker jag om e-faktura?

I din internetbank väljer du Verisure som leverantör av e-faktura. Ange ditt kundnummer så får du kommande fakturor levererade till internetbanken där du enkelt gör din betalning. Kundnumret hittar du högst upp på din pappersfaktura.

Ändra faktureringsadress

Enklast är om du loggar in på Mina Sidor och väljer inställningar och sedan faktureringsadress. Om du inte har tillgång till Mina Sidor så kan du kontakta oss via telefon 020-7 24 365.

Fakturakopia

Logga in på Mina Sidor och gå till Konto och avtalsinformation/Fakturahistorik för att ladda ner en faktura. Om du betalar via autogiro skapas inga fysiska fakturor och därför kan du heller inte ladda ner en fakturakopia. Notera att detta ej fungerar om du har månadsvis autogirobetalning, där skapas inga fysiska fakturor i vårat system.

Hjälp att tolka fakturan

Vi har skapat ett exempel på en faktura för att förklara några av de vanligaste frågorna.

Autogiro

Förenkla dina betalningar genom att slopa pappersfakturan. Du sparar tid, slipper faktureringsavgift och gör samtidigt en insats för miljön.

Renovering och batteribyte

Renovering

Om du behöver ta ner en komponent är det viktigt att du använder dig av vår gör-det-själv-process ”Renovera” som finns på Mina Sidor. Där kan du aktivera serviceläge och få instruktioner om hur du går tillväga.

Batteribyte

När du fått en varning om lågt batteri kan du antingen byta batteriet själv eller så kan en av våra tekniker hjälpa till.

Larminställningar och funktioner

Användare och kontaktpersoner

Inställningar för kontaktpersoner
Byta användarkod
Användarprofiler

Larmfunktioner

Vad är skalskydd
Husdjursanpassning
Aktivera funktionen dörrklocka

Bredband

Byta router
Bredband offline
IP-telefoni

Yale Doorman

Yale Doorman

Integrera Yale Doorman med larmsystemet
Låsa upp och larma
Koder och brickor

Flytt

Flytt

Flyttanmälan
Uppsägningstid
Återlämnande av nycklar

 

Information om Covid-19

Vi är tacksamma för att du är kund hos Verisure och för ditt fortsatta förtroende. ​

I den svåra situation som vi nu befinner oss i har Verisure stort socialt ansvar. ​

Under den rådande COVID-19-pandemin, är vår högsta prioritet att skydda våra kunder och anställda. ​

Vi vidtar alla nödvändiga åtgärder för att kunna erbjuda våra tjänster och för att säkerställa att säkerheten för våra kunder och anställda är i enlighet med riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten. ​

Vår larmcentral fungerar precis som vanligt och skyddar dig dygnet runt, året om. ​

Vi fortsätter att garantera att vi snabbt sätter in rätt åtgärd i händelse av inbrott, brand eller annan nödsituation. ​​Även vår kundtjänst har öppet som vanligt, men det kan vara lite längre väntetid än normalt vilket vi hoppas du har översyn med.

Våra anställda är viktiga för att skydda dig – och för att garantera fortsatt service till dig har vi vidtagit alla rekommenderade åtgärder från Folkhälsomyndigheten för att säkerställa god hygien i vår organisation. Utöver det så uppdaterar vi vår personal kontinuerligt på de senaste riktlinjerna för att de alltid ska agera i enlighet med de senaste rekommendationerna. Vi har även vidtagit proaktiva åtgärder för att vi fortsatt ska kunna uppfylla vårt kundlöfte, att skydda det som betyder mest och ge sinnesro. ​

Vårt serviceteam som hanterar akuta ärenden är fortsatt i drift i enlighet med rådande riktlinjer från Folkhälsomyndigheten. Servicebesök som inte är kritiska för att ditt larmsystem ska fungera kan komma att bokas om till ett senare tillfälle. Vi ber om ursäkt för de eventuella problem det kan skapa men hoppas att du har förståelse för den rådande situationen. Alla våra tekniker har fått information om de hygien- och säkerhetsregler som gäller vid hembesök. ​

Vi vidtar alla försiktighetsåtgärder som behövs och följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noga för att säkra att vi fortsatt kan trygga dig och din familj.

​Tack för ditt fortsatta förtroende.

FAQs​

Kommer mitt inbokade servicebesök bli inställt? ​
Så länge riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten tillåter kommer vi fortsätta att tillhandahålla vår service och erbjuda servicebesök. Våra tekniker har fått den information de behöver för att undvika onödiga risker och vidta extra hygien- och desinficeringsåtgärder. ​

Vissa servicebesök, exempelvis de som gäller installation av extra komponenter eller systemuppgraderingar, kan komma att bokas om till ett senare tillfälle. Vi ber om ursäkt för de eventuella problem det skapar. ​

I vissa situationer har vi även möjlighet att erbjuda assisterad "gör-det-själv" service. Vänligen ring Teknisk support om du har tekniska problem med ditt larmsystem. ​

Gör ni fortfarande säljbesök? ​
Ja men innan vi bokar in ett hembesök informerar vi dig om de försiktighetsåtgärder som vi vidtagit och vi kontrollerar även att du inte varit utomlands den senaste tiden eller känner dig sjuk. ​

Våra säljare har fått den information de behöver för att undvika onödiga risker och vidta extra hygien- och desinficeringsåtgärder. Under ett möte ber vi dem att hålla ett visst socialt avstånd samt undvika att ta i hand. Vid minsta sjukdomssymptom stannar de hemma. ​

Har ni tillgång till de produktleveranser ni behöver för att upprätthålla servicenivån?
Vi har en tydlig plan för att fortsätta verksamheten och för att säkerställt att vi kan köpa in de produkter vi behöver för att fortsatt skydda våra existerande och nya kunder. I närtid ser vi inte någon påverkan på våra materialleveranser och vi förväntar oss att vi fortsatt kan bibehålla vår service. ​

Hur säkerställer ni att larmcentralen fortsatt övervakar mitt hem? ​
Vi regleras av de svenska myndigheterna givet de viktiga tjänster vi erbjuder. Vi har en tydlig plan för att fortsätta verksamheten, som är designad för att garantera service till våra kunder oberoende av situation. ​

Vår larmcentral, som tar emot och övervakar alla signaler från ditt larmsystem, har löpande kontakt med Räddningstjänsten. Verksamheten är igång med full kapacitet för att fortsatt garantera din säkerhet. ​

Ut över det, och som även finns i vår plan för fortsatt verksamhet (även ackrediterad av certifikatet 4-355 (VS) 13-577 (SDS) + Larmcentralen är certifierad i SSF 136), kan vi bedriva vår larmverksamhet från andra länder om det skulle krävas utan att kompromissa med vår service. Den åtgärden har ännu inte vidtagits men kan bli aktuell om situationen kräver det. ​

Du kan känna dig trygg med vår servicenivå. Våra kunders säkerhet är vår högsta prioritet. ​

Personer från Verisure besökte mig förra veckan – hur kan jag vara säker på att de inte var smittade?
Vi följer alla hygien- och hälsorekommendationer för att skydda våra kunder och anställda. I händelse av att en tekniker eller säljare skulle visa sig vara smittad så kommer alla personer som haft kontakt med dessa bli informerade omgående. ​

KONTAKTA OSS

Öppettider telefon kundtjänst:
Vardagar: 8-17
Helgdagar: 9-17

Telefon kundtjänst: 020-7 24 365
Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00
Försäljning/information hemlarm: 020-26 26 00
Fax: 013 -31 77 02

Besöksdress: Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping
Postadress: Box 2511, 580 02 Linköping

Organisationsnummer: 556153-2176

Om din fråga är generell kan du ställa den med hjälp av formuläret nedan.

 

ATT BESTÄLLA HEMLARM STEG FÖR STEG

Behovsanalys

1. Behovsanalys

Är du osäker på vilket hemlarm som passar din bostad så kan du göra vårt test. Resultatet utgör grunden i vår rekommendation till dig. Du får även kostnadsfri rådgivning via telefon eller hemma hos dig, där vi diskuterar vilka tjänster du är intresserad av och vad som passar din bostad och dess planlösning.

 

 

 

Rekommenderad larmlösning

2. Rekommenderad lösning

När analysen är klar ger vi dig en rekommenderad lösning. Den innehåller de tjänster och det antal komponenter som behövs för att uppfylla dina behov.

 

 

Offert

3. Offert

Du får i samband med rekommendationen även en offert att ta ställning till, med installationskostnad och kostnad för larmtjänst. Kostnaderna varierar beroende på vilka och hur många komponenter som behöver installeras. Detta påverkas av vilka tjänster du vill ha, storlek på bostaden, planlösning, antal ingångar och fönster.

 

 

Installation och genomgång

4. Installation och genomgång

När du beställt larmet kommer en professionell installatör hem till dig och monterar det. Då går ni även igenom hur allting fungerar. Har du frågor efter det kan du kontakta kundtjänst som finns på plats och hjälper dig dygnet runt.

 

 

Ring 020-26 26 00 för kostnadsfri rådgivning

Eller lämna dina uppgifter så ringer vi dig. Om du är befintlig kund, ring 020-7 24 365.

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy