Hemlarm bäst i test

Rekommenderat hemlarm

Tack vare ett starkt fokus på kvalitet och service är våra

300 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen.

Rekommenderat hemlarm

Ring 020-26 26 00 för kostnadsfri rådgivning

Eller lämna dina uppgifter så ringer vi dig.
Om du är befintlig kund, ring 020-7 24 365.

Jag är intresserad, kontakta mig

kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Hemlarm - bäst i test

Verisure hemlarm har bland annat testats av PC för alla, Hem och Hyra samt Smarto och fått bra betyg i samtliga tester.

PC för alla

Betyg 9 av 10

Bäst i test Hem & Hyra

Hem & hyra

Betyg 15 av 15

Smarto

Smarto

Betyg 4,8 av 5

Verisure hemlarm


Varför Verisure?

  • Vi har det enda hemlarmet på marknaden som ser, hör, talar och känner.
  • Det ger dig snabbast rätt åtgärd i en nödsituation.
  • Verisure är rätt val för dig som inte kompromissar med säkerheten.
  • Med vibrationsdetektorer kan vi upptäcka inbrott innan det skett.
  • Vi har norra Europas största larmcentral som är bemannad dygnet runt, året om.
  • Larmoperatörer som är specialutbildade på vårt larmsystem.
  • Alltid fria väktarutryckningar.
  • Vi anlitar Securitas –Sveriges största väktarorganisation.
  • Sveriges bästa app för hemlarm. - högst betyg på både App Store och Google play.
  • Kundtjänst finns på plats dygnet runt.
  • Vi har närmre 30 års erfarenhet av hemlarm.
  • Vi äger och utvecklar vår egen tekniska plattform och produkter på vårt innovationscenter.

Räkna ut pris på ditt hemlarm

Du är ett klick från ett pris

På nästa sida får du ett uppskattat pris för ditt hemlarm.
För att ge dig en fullständig larmlösning som möter dina exakta behov behöver vi kontakta dig.

VISA MITT RESULTAT

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

JavaScript måste vara aktiverat för att använda denna sida!

Till Verisure

1. Jag söker ett larmsystem till:

Nästa
Du måste göra ett val

2. Jag är redan Verisure-kund:

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

3. Hur många kvadratmeter är ditt boende?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

4. Var ligger ditt hem?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

5. Hur är huvudingången placerad?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

6. Finns det några alternativa ingångar?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

7. Hur många timmar om dagen är hemmet obevakat?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

8. Har någon i ditt område drabbats av inbrott den senaste månaden?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

9. Hur stor är din lägenhet?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

10. Vilken våning bor du på?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

11. Jag är intresserad av hemlarm med:

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

12. Har du installerat ett nytt lås i din lägenhet efter att du flyttat in?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

13. Har du en säkerhetsdörr?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

14. Jag är redan Verisure-kund:

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val
Verisure larmdekal

Så säger våra kunder om oss

Utbränt hus

”Utan larmet hade jag inte överlevt”

”Jan sover gott på övervåningen i villan på Kvinnebyvägen i Linköping. Halv tre på natten vaknar han med ett ryck av att brandlarmet löser ut. Han rusar upp ur sängen, ut ur sovrummet och ner för trappan. I farten får han med sig sin pulversläckare. Då börjar kampen mot branden.”

Några kunder berättar varför de uppskattar vår trygghetslösning

0.58

Några kunder berättar varför de uppskattar vår trygghetslösning

KONTAKTA MIG

×

Intresserad av hemlarm?

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.

Räkna ut pris på ditt hemlarm. Testa här

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Alla komponenter i larmsystemet är skyddade för sabotage vilket innebär att larmcentralen får in larm om du som kund börjar ta ner någon komponent i larmsystemet. Om du behöver ta ner en komponent är det därför viktigt att du ringer vår kundtjänst för att meddela oss och för att få instruktioner. Var beredd att lämna din kod till operatören som i sin tur lägger en serviceanmälan till områdespartnern som kommer och sätter upp komponenten igen. Detta krävs för att vi ska säkerställa funktionen på larmsystemet. För detta servicebesök tar områdespartnern ut en framkörningsavgift. Eventuell timdebitering kan tillkomma.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal dörr-/fönsterdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan aktiverar och kan ha på medan du själv är hemma. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt.

  • Manöverpanelen i Verisure-systemet är också ett kontaktlarm. Tryck in de två SOS-knapparna på manöverpanelen så går larmet direkt till en operatör på vår larmcentral som ringer upp dig.

  • Det betyder att larmet kommunicerar med huvudenheten via radiokommunikation. Inga kablar behöver dras, vilket gör att larmets enheter kan placeras snyggt och diskret. Uppkopplingen till larmcentralen sker via den inbyggda GSM-modulen. Det innebär att larmsignalerna alltid kommer fram även om det fasta telenätet ligger nere.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De pratar till dig med röstmeddelande och ger larmsignal vid brandvarning. De är uppkopplade till vår larmcentral och meddelar dig i mobilen om rökutveckling skulle uppstå. Om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer vidta åtgärd direkt, även om ingen är hemma. Rökdetektorerna kan också kopplas samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Bildverifiering av larmorsaken är ett ytterligare redskap för operatören att snabbt vidta korrekt åtgärd.

  • Vid en utryckning kontrollerar väktaren om det har varit ett inbrottsförsök, eller vad som förorsakat att larm löst ut. Vi erbjuder olika tjänster, har du yttre tjänst kontrollerar väktaren dörrar och fönster och täcker vid behov för eventuella skador. För dig som har inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan utföra en kontroll inne i din bostad. I båda fallen ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

Sociala Medier

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm