Med en larmbricka är det enkelt att larma på och av.

Hur kan vi hjälpa dig?

Kundservice

Vanliga frågor till Kundtjänst

Faktura

Hjälp att tolka fakturan
Autogiro
E-faktura

Renovering och batteribyte

Viktigt att tänka på
Renoveringsguide
Byt batteri själv

Verisure App och Mina Sidor

Administrera användare
VerisureSmart
@home

Larminställningar och funktioner

Ändra telefonnummer till kontaktpersoner
Husdjursanpassning
Bredbandsuppkoppling

Yale Doorman

Integrera Yale Doorman med larmsystemet
Låsa upp och larma
Koder och brickor

Flytt

Flyttanmälan
Uppsägningstid
Återlämnande av nycklar

Information om Covid-19

Vi är tacksamma för att du är kund hos Verisure och för ditt fortsatta förtroende. ​

I den svåra situation som vi nu befinner oss i har Verisure stort socialt ansvar. ​

Under den rådande COVID-19-pandemin, är vår högsta prioritet att skydda våra kunder och anställda. ​

Vi vidtar alla nödvändiga åtgärder för att kunna erbjuda våra tjänster och för att säkerställa att säkerheten för våra kunder och anställda är i enlighet med riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten. ​

Vår larmcentral fungerar precis som vanligt och skyddar dig dygnet runt, året om.

Vi fortsätter att garantera att vi snabbt sätter in rätt åtgärd i händelse av inbrott, brand eller annan nödsituation. ​​Även vår kundtjänst har öppet som vanligt, men det kan vara lite längre väntetid än normalt vilket vi hoppas du har översyn med.

Våra anställda är viktiga för att skydda dig – och för att garantera fortsatt service till dig har vi vidtagit alla rekommenderade åtgärder från Folkhälsomyndigheten för att säkerställa god hygien i vår organisation. Utöver det så uppdaterar vi vår personal kontinuerligt på de senaste riktlinjerna för att de alltid ska agera i enlighet med de senaste rekommendationerna. Vi har även vidtagit proaktiva åtgärder för att vi fortsatt ska kunna uppfylla vårt kundlöfte, att skydda det som betyder mest och ge sinnesro. ​

Vårt serviceteam som hanterar akuta ärenden är fortsatt i drift i enlighet med rådande riktlinjer från Folkhälsomyndigheten. Servicebesök som inte är kritiska för att ditt larmsystem ska fungera kan komma att bokas om till ett senare tillfälle. Vi ber om ursäkt för de eventuella problem det kan skapa men hoppas att du har förståelse för den rådande situationen. Alla våra tekniker har fått information om de hygien- och säkerhetsregler som gäller vid hembesök. ​

Vi vidtar alla försiktighetsåtgärder som behövs och följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noga för att säkra att vi fortsatt kan trygga dig och din familj.

​Tack för ditt fortsatta förtroende.


FAQs​

Kommer mitt inbokade servicebesök bli inställt? ​
Så länge riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten tillåter kommer vi fortsätta att tillhandahålla vår service och erbjuda servicebesök. Våra tekniker har fått den information de behöver för att undvika onödiga risker och vidta extra hygien- och desinficeringsåtgärder. ​

Vissa servicebesök, exempelvis de som gäller installation av extra komponenter eller systemuppgraderingar, kan komma att bokas om till ett senare tillfälle. Vi ber om ursäkt för de eventuella problem det skapar. ​

I vissa situationer har vi även möjlighet att erbjuda assisterad "gör-det-själv" service. Vänligen ring Teknisk support om du har tekniska problem med ditt larmsystem. ​

Gör ni fortfarande säljbesök? ​
Ja men innan vi bokar in ett hembesök informerar vi dig om de försiktighetsåtgärder som vi vidtagit och vi kontrollerar även att du inte varit utomlands den senaste tiden eller känner dig sjuk. ​

Våra säljare har fått den information de behöver för att undvika onödiga risker och vidta extra hygien- och desinficeringsåtgärder. Under ett möte ber vi dem att hålla ett visst socialt avstånd samt undvika att ta i hand. Vid minsta sjukdomssymptom stannar de hemma. ​

Har ni tillgång till de produktleveranser ni behöver för att upprätthålla servicenivån?
Vi har en tydlig plan för att fortsätta verksamheten och för att säkerställt att vi kan köpa in de produkter vi behöver för att fortsatt skydda våra existerande och nya kunder. I närtid ser vi inte någon påverkan på våra materialleveranser och vi förväntar oss att vi fortsatt kan bibehålla vår service. ​

Hur säkerställer ni att larmcentralen fortsatt övervakar mitt hem? ​
Vi regleras av de svenska myndigheterna givet de viktiga tjänster vi erbjuder. Vi har en tydlig plan för att fortsätta verksamheten, som är designad för att garantera service till våra kunder oberoende av situation. ​

Vår larmcentral, som tar emot och övervakar alla signaler från ditt larmsystem, har löpande kontakt med Räddningstjänsten. Verksamheten är igång med full kapacitet för att fortsatt garantera din säkerhet. ​

Ut över det, och som även finns i vår plan för fortsatt verksamhet (även ackrediterad av certifikatet 4-355 (VS) 13-577 (SDS) + Larmcentralen är certifierad i SSF 136), kan vi bedriva vår larmverksamhet från andra länder om det skulle krävas utan att kompromissa med vår service. Den åtgärden har ännu inte vidtagits men kan bli aktuell om situationen kräver det. ​

Du kan känna dig trygg med vår servicenivå. Våra kunders säkerhet är vår högsta prioritet. ​

Personer från Verisure besökte mig förra veckan – hur kan jag vara säker på att de inte var smittade?
Vi följer alla hygien- och hälsorekommendationer för att skydda våra kunder och anställda. I händelse av att en tekniker eller säljare skulle visa sig vara smittad så kommer alla personer som haft kontakt med dessa bli informerade omgående. ​

Kontakta oss

Telefon kundtjänst: 020-7 24 365
Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00
Försäljning/information hemlarm: 020-26 26 00
Fax: 013 -31 77 02

Besöksdress: Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping
Postadress: Box 2511, 580 02 Linköping

Organisationsnummer: 556153-2176

Vi tar din säkerhet på största allvar. Därför lämnar vi aldrig ut information om vi inte är helt säkra på att mottagaren är behörig.


Har du en specifik fråga om ditt larm, till exempel om en faktura, en serviceanmälan eller frågor om funktion/larmhändelse, behöver du använda kontaktformuläret på mina sidor eller i Verisure App.

Om din fråga är generell kan du ställa den med hjälp av formuläret nedan.

Kontakta kundtjänst

Räkna ut ditt pris på hemlarm

Just nu 2000 kr rabatt
Just nu 2000 kr rabatt

Du är ett klick ifrån priset!

På nästa sida får du ett uppskattat pris för ditt hemlarm.

På nästa sida får du ett uppskattat pris för ditt larm.

För att bedöma exakt vilken säkerhetslösning som passar just dina behov och ge en offert med pris, behöver vi kontakta dig. Du förbinder dig inte till något när du fyller i formuläret. Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy.

För att bedöma exakt vilken larmlösning som passar just dina behov och ge en offert med pris, behöver vi kontakta dig. Du förbinder dig inte till något när du fyller i formuläret. Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy. *Enbart onlinerabatt via verisure.se. Se villkor här

Verisure larmdekal

Att beställa hemlarm steg för steg

Skalskydd

1. Behovsanalys

Är du osäker på vilket hemlarm som passar din bostad så kan du göra vårt test. Resultatet utgör grunden i vår rekommendation till dig. Du får även kostnadsfri rådgivning via telefon eller hemma hos dig, där vi diskuterar vilka tjänster du är intresserad av och vad som passar din bostad och dess planlösning.

Rekommenderad lösning

2. Rekommenderad lösning

När analysen är klar ger vi dig en rekommenderad lösning. Den innehåller de tjänster och det antal komponenter som behövs för att uppfylla dina behov.

Offert

3. Offert

Du får i samband med rekommendationen även en offert att ta ställning till, med installationskostnad och kostnad för larmtjänst. Kostnaderna varierar beroende på vilka och hur många komponenter som behöver installeras. Detta påverkas av vilka tjänster du vill ha, storlek på bostaden, planlösning, antal ingångar och fönster.

Installation

4. Installation och genomgång

När du beställt larmet kommer en professionell installatör hem till dig och monterar det. Då går ni även igenom hur allting fungerar. Har du frågor efter det kan du kontakta kundtjänst som finns på plats och hjälper dig dygnet runt.

Jag är intresserad av larm, kontakta mig

Fyll i dina kontaktuppgifter så ringer vi upp dig. Du kan även ringa oss på 020-26 26 00

JAG ÄR INTRESSERAD, KONTAKTA MIG

kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy

Boka gratis rådgivning hemma

Fyll i dina kontaktuppgifter så bokar vi in en tid som passar dig.

Boka rådgivning

BOKA GRATIS RÅDGIVNING HEMMA

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy

Kund hos Verisure

Verisure partners

För dig som är intresserad av ett hemlarm erbjuder vi en kostnadsfri säkerhetsgenomgång vars syfte är att hitta rätt larmlösning för din bostad. Den bokar du genom att kontakta Verisure centralt. Säkerhetsgenomgången genomförs sedan av en av våra lokala partners. De är experter på vår larmteknik och på larmsäkerhet i privatbostäder. Om du väljer att beställa ett hemlarm är det även partnern som genomför installation av systemet och sköter all service och lokal support kring ditt larm.

KONTAKTA OSS

Telefon kundtjänst: 020-7 24 365

Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Försäljning/information hemlarm: 020-26 26 00

Epost: kundtjanst@verisure.se

Fax: 013-31 77 22

VERISURE SECURITAS DIRECT GROUP

Verisure är en ledande leverantör av professionellt övervakade larm. Vi driver vår verksamhet under varumärket Verisure i de flesta av våra marknader samt Securitas Direct i Spanien och Portugal.

Vi har över 3 miljoner kunder i 16 länder i Europa och Latinamerika. Vår affärsmodell integrerar produktutveckling, design och försäljning med installation, service och professionellt övervakad larmtjänst dygnet runt, året om. Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är våra kunder bland de mest nöjda i branschen.