Med en larmbricka är det enkelt att larma på och av.

Hur kan vi hjälpa dig?

Kontakta vår kundtjänst, försäljningsavdelning

eller lokala områdespartners.

Kontakta oss

Kontakta oss

Telefon kundtjänst: 020-7 24 365

Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Försäljning/information hemlarm: 020-26 26 00

Epost: kundtjanst@verisure.se

Fax: 013 -31 77 02

Besöksdress: Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping

Postadress: Box 2511, 580 02 Linköping

Organisationsnummer: 556153-2176

 

Kontakta kundtjänst

Vänligen notera att via kontaktformuläret svarar kundtjänst endast på generella frågor, har du kundspecifika frågor om ditt system eller larmärende - kontakta kundtjänst genom Mina Sidor eller Verisure App med ditt verifierade konto eller ring kundtjänst på 020 7 24 365.

Vanliga frågor till kundtjänst

  • Begreppet hemlarm avser hemlarmsinstallation och larmtjänst. Räkna ut pris för hemlarm avser pris för hemlarmsinstallation och månadsavgift för larmtjänst.

  • Väktarens uppgift är att kontrollera och försöka säkerställa vad som orsakat larmet. Vi erbjuder två nivåer på utryckningstjänsten; yttre tjänst innebär att väktaren kontrollerar dörrar och fönster från utsidan, vid inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan då utföra en kontroll inne i din bostad. Efter inbrott ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador. Efter inbrottet säkrar väktaren ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • För enklare renoveringar där komponenten ska återmonteras i samma hål som tidigare har vi tagit fram en gör-det-själv-process. Logga in på Mina Sidor eller i appen och välj ’Gör-det-själv’ följt av ’Renovera’ och följ instruktionen. För större renoveringar ber vi att du kontaktar kundtjänst för att aktivera serviceläget och för att få vidare instruktioner innan du startar.

  • Ring vår kundtjänst på telefon 020-72 43 65 så får du hjälp att lösa problemet. Vi finns tillgängliga 7 dagar i veckan, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.

  • Välkommen att kontakta vår flyttavdelning på telefon 013-31 78 60 vardagar mellan kl 8-17 så får du ta del av vårt flytterbjudande.

  • Börja med att kontrollera att mailadressen och lösenordet stämmer. Om du ändå inte lyckas logga in, kontakta vår kundtjänst på 020-7 24 365.

  • Denna faktura är en del av din tjänst. Årlig servicetjänst innefattar följande:
    • Fri framkörning och arbetstid för byte av felaktiga komponenter som omfattas av den avtalslånga produktgarantin.
    • Rabatt på framkörning och arbetstid vid övrig service.
    • Revision av larmsystemet ungefär vart fjärde år i samband med annan service.
    • Självriskeliminering upp till 10 000kr vid inbrott och brand.    

  • I alla våra larm finns en batteri-backup som tar vid när strömmen försvinner, så att larmet kan fungera över viss tid utan strömförsörjning. Eftersom vi meddelar dig via e-post, sms eller telefon om att larmet saknar ström har du möjlighet att också kontrollera andra enheter i ditt hem som är beroende av ström, t ex frys och akvarie.

  • Mina Tjänster är vår benämning på de larmtjänster du har. Vilka tjänster du har ser du under ”Mina tjänster” när du är inloggad på Mina Sidor.

  • Absolut! Om du registrerar dig för betalning via e-faktura eller autogiro så tillkommer ingen faktureringsavgift. E-faktura registrerar du på din internetbank, autogiro registrerar du på din internetbank eller på sidan Autogiro och Åtgärdsinstruktioner där du också kan ladda ned en blankett för anmälan om autogiro. Bra både för miljön och din ekonomi, dessutom slipper du hålla ordning på ytterligare ett papper.

  • Börja med att säkerställa att du gett Verisure App tillåtelse att skicka push till din telefon. Kontrollera sedan att du har senaste mjukvaran i larmsystemets huvudenhet samt senaste versionen av Verisure App. Prova även att logga ut ur appen, vänta några minuter innan du loggar in igen.

  • Ja, det går bra, men du måste först se till att larmsystemets kameradetektorer är husdjursanpassade. För dig som har ett Verisure-system kan inställningarna för husdjur justeras via Mina Sidor/Inställningar/Husdjur. Om du har ett annat system, kontakta kundtjänst på 020-7 24 365 så får du hjälp.

  • Du hittar allmänna villkor tillsammans med samtliga tjänstevillkoren på sidan Villkor. Om du enbart vill se tjänstevillkoren som rör din installation finns de listade på Mina Sidor/Mina tjänster.

Osäker på vilket larm du ska välja?

Gör vårt test eller ring 020-26 26 00

Du är ett klick från ett pris

På nästa sida får du ett uppskattat pris för ditt hemlarm.
För att ge dig en fullständig larmlösning som möter dina exakta behov behöver vi kontakta dig.

VISA MITT RESULTAT

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy

JavaScript måste vara aktiverat för att använda denna sida!

Till Verisure

1. Vad söker du ett larmsystem till?

Nästa
Du måste göra ett val

2. Hur många kvadratmeter är ditt boende?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

3. Var ligger ditt hem?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

4. Hur är huvudingången placerad?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

5. Finns det några alternativa ingångar?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

6. Hur många timmar om dagen är hemmet obevakat?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

7. Har någon i ditt område drabbats av inbrott den senaste månaden?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

9. Hur stor är din lägenhet?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

10. Vilken våning bor du på?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

11. Vad vill du att hemlarmet ska innehålla?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

12. Har du installerat ett nytt lås i din lägenhet efter att du flyttat in?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

13. Har du en säkerhetsdörr?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

14. Är du kund hos Verisure idag?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

8. Vad vill du att hemlarmet ska innehålla?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

KONTAKTA OSS

Telefon kundtjänst: 020-7 24 365

Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Försäljning/information hemlarm: 020-26 26 00

Epost: kundtjanst@verisure.se

Fax: 013-31 77 22

VERISURE SECURITAS DIRECT GROUP

Verisure är en ledande leverantör av professionellt övervakade larm. Vi driver vår verksamhet under varumärket Verisure i de flesta av våra marknader samt Securitas Direct i Spanien och Portugal.

Vi har närmare 3 miljoner kunder i 14 länder i Europa och Latinamerika. Vår affärsmodell integrerar produktutveckling, design och försäljning med installation, service och professionellt övervakad larmtjänst dygnet runt, året om. Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är våra kunder bland de mest nöjda i branschen.