Med en larmbricka är det enkelt att larma på och av.

Hur kan vi hjälpa dig?

Kontakta vår kundtjänst, försäljningsavdelning

eller lokala områdespartners.

Kontakta oss

Räkna ut pris på ditt hemlarm

Gör vårt test så får du svaret inom en minut!

Kontakta oss

Telefon kundtjänst: 020-7 24 365

Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Försäljning/information hemlarm: 020-26 26 00

Epost: kundtjanst@verisure.se

Fax: 013 -31 77 02

Besöksdress: Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping

Postadress: Box 2511, 580 02 Linköping

Organisationsnummer: 556153-2176

Kontakta kundtjänst

Vänligen notera att via kontaktformuläret svarar kundtjänst endast på generella frågor, har du kundspecifika frågor om ditt system eller larmärende - kontakta kundtjänst genom Mina Sidor eller Verisure App med ditt verifierade konto eller ring kundtjänst på 020 7 24 365.

Vanliga frågor till kundtjänst

  • Vid en utryckning kontrollerar väktaren om det har varit ett inbrottsförsök, eller vad som förorsakat att larm löst ut. Vi erbjuder olika tjänster, har du yttre tjänst kontrollerar väktaren dörrar och fönster och täcker vid behov för eventuella skador. För dig som har inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan utföra en kontroll inne i din bostad. I båda fallen ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Det går bra att montera ner larmpunkten själv men viktigt att tänka på att du måste kontakta kundtjänst innan nedmonteringen för vidare instruktioner.

  • Du ringer vår kundtjänst på telefon 020-72 43 65. Vi finns tillgängliga 7 dagar i veckan, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.

  • Välkommen att kontakta vår flyttavdelning på telefon 013-31 78 60. Här svarar vi vardagar 8-17.

  • Kontrollera att mailadress samt lösenord stämmer. Har du kontrollerat detta men ändå inte lyckas logga in, kontakta vår kundtjänst på 020-7 24 365.

  • Denna faktura är en del av din tjänst. Årlig servicetjänst innefattar följande:
    • Fri framkörning vid teknisk garantiservice.
    • Kostnadsfritt utbyte av material eller reperation vid tekniskt fel på larmanläggningen.
    • Serviceberedskap i området.

  • I alla våra larm finns batteribackup som tar vid när strömmen försvinner, så att larmet kan fungera över viss tid utan strömförsörjning. Genom att vi meddelar dig om att larmet saknar strömtillförsel har du också möjlighet att kontrollera andra enheter i ditt hem som är beroende av ström, t ex frys och akvarie.

  • Mina Tjänster är vår benämning på de larmtjänster du har. Vilka tjänster du har ser du under ”Mina tjänster” när du är inloggad på Mina Sidor.

  • Faktureringsavgift är för närvarande 45 kr för privatkunder. Om du registrerar dig för betalning via e-faktura eller autogiro tillkommer ingen faktureringsavgift. E-faktura registrerar du på din internetbank. Autogiro registrerar du på din internetbank eller på sidan Autogiro och Åtgärdsinstruktioner där du också kan ladda ned en blankett för anmälan om autogiro.

  • Kontrollera att du har senaste mjukvaran i din huvudenhet samt senaste version av Verisure App. Prova även att logga ut och in i appen igen.

  • Ja, om du har ett husdjursanpassat system. För dig som har ett Verisure-systemkan inställning för husdjur justeras via Mina Sidor.

  • Du hittar allmänna villkor tillsammans med tjänstevillkoren på sidan Villkor

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Ja, om du har ett husdjursanpassat system. För dig som har ett Verisure-systemkan inställning för husdjur justeras via Mina Sidor.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal dörr-/fönsterdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan aktiverar och kan ha på medan du själv är hemma. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De pratar till dig med röstmeddelande och ger larmsignal vid brandvarning. De är uppkopplade till vår larmcentral och meddelar dig i mobilen om rökutveckling skulle uppstå. Om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer vidta åtgärd direkt, även om ingen är hemma. Rökdetektorerna kan också kopplas samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Bildverifiering av larmorsaken är ett ytterligare redskap för operatören att snabbt vidta korrekt åtgärd.

  • Ta kontakt med vår säljavdelning på 020-26 26 00 eller boka en kostnadsfri rådgivning via formulär här på webbplatsen, så hjälper vi dig med ett system som passar just dig och ditt hem.

  • Vid en utryckning kontrollerar väktaren om det har varit ett inbrottsförsök, eller vad som förorsakat att larm löst ut. Vi erbjuder olika tjänster, har du yttre tjänst kontrollerar väktaren dörrar och fönster och täcker vid behov för eventuella skador. För dig som har inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan utföra en kontroll inne i din bostad. I båda fallen ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Som kund kan du vara säker på att alltid ha tillgång till produkter av bästa kvalitet och tillgång till våra tjänster dygnet runt, året runt. Du administrerar ditt system enkelt via Mina Sidor på internet. Du styr och håller koll på det genom Verisure App. Med Verisure är ditt larmsystem framtidssäkrat, vilket säkerställer att du både idag och i framtiden kommer ha möjlighet att använda dig av den senaste tekniken

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm