Hjälp att tolka fakturan
Autogiro
E-faktura
Viktigt att tänka på
Renoveringsguide
Byt batteri själv
Administrera användare
VerisureSmart
@home
Ändra telefonnummer till kontaktpersoner
Husdjursanpassning
Bredbandsuppkoppling
Integrera Yale Doorman med larmsystemet
Låsa upp och larma
Koder och brickor
Flyttanmälan
Uppsägningstid
Återlämnande av nycklar
Vi är tacksamma för att du är kund hos Verisure och för ditt fortsatta förtroende.
I den svåra situation som vi nu befinner oss i har Verisure stort socialt ansvar.
Under den rådande COVID-19-pandemin, är vår högsta prioritet att skydda våra kunder och anställda.
Vi vidtar alla nödvändiga åtgärder för att kunna erbjuda våra tjänster och för att säkerställa att säkerheten för våra kunder och anställda är i enlighet med riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten.
Öppettider telefon kundtjänst:
Vardagar: 8-19
Helgdagar: 9-17
Telefon kundtjänst: 020-7 24 365
Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00
Försäljning/information hemlarm: 020-26 26 00
Fax: 013 -31 77 02
Besöksdress: Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping
Postadress: Box 2511, 580 02 Linköping
Organisationsnummer: 556153-2176
Vi tar din säkerhet på största allvar. Därför lämnar vi aldrig ut information om vi inte är helt säkra på att mottagaren är behörig.
Har du en specifik fråga om ditt larm, till exempel om en faktura, en serviceanmälan eller frågor om funktion/larmhändelse, behöver du använda kontaktformuläret på mina sidor eller i Verisure App.
Om din fråga är generell kan du ställa den med hjälp av formuläret nedan.
Är du osäker på vilket hemlarm som passar din bostad så kan du göra vårt test. Resultatet utgör grunden i vår rekommendation till dig. Du får även kostnadsfri rådgivning via telefon eller hemma hos dig, där vi diskuterar vilka tjänster du är intresserad av och vad som passar din bostad och dess planlösning.
När analysen är klar ger vi dig en rekommenderad lösning. Den innehåller de tjänster och det antal komponenter som behövs för att uppfylla dina behov.
Du får i samband med rekommendationen även en offert att ta ställning till, med installationskostnad och kostnad för larmtjänst. Kostnaderna varierar beroende på vilka och hur många komponenter som behöver installeras. Detta påverkas av vilka tjänster du vill ha, storlek på bostaden, planlösning, antal ingångar och fönster.
När du beställt larmet kommer en professionell installatör hem till dig och monterar det. Då går ni även igenom hur allting fungerar. Har du frågor efter det kan du kontakta kundtjänst som finns på plats och hjälper dig dygnet runt.
Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy
För dig som är intresserad av ett hemlarm erbjuder vi en kostnadsfri säkerhetsgenomgång vars syfte är att hitta rätt larmlösning för din bostad. Den bokar du genom att kontakta Verisure centralt. Säkerhetsgenomgången genomförs sedan av en av våra lokala partners. De är experter på vår larmteknik och på larmsäkerhet i privatbostäder. Om du väljer att beställa ett hemlarm är det även partnern som genomför installation av systemet och sköter all service och lokal support kring ditt larm.
Vill du boka säkerhetsrådgivning eller beställa hemlarm ska du göra det via intresseformulären på verisure.se eller genom att ringa oss. Om du som redan är kund behöver komma i kontakt med din närmsta områdespartner, kan du fylla i ditt postnummer för att hitta rätt kontaktuppgifter.