Kontakta Verisure
Kontakta Verisure

Hur kan vi hjälpa dig?

Kontakta vår kundtjänst, försäljningsavdelning eller lokala områdespartners.

Kontaktinformation

Kontakta oss

Telefon kundtjänst: 020-7 24 365

Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Försäljning/information hemlarm: 020-26 26 00

Besöksdress: Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping

Postadress: Box 2511, 580 02 Linköping           

Organisationsnummer: 556153-2176


Kontakta kundtjänst

Vänligen notera att via kontaktformuläret svarar kundtjänst endast på generella frågor, har du kundspecifika frågor om ditt system eller larmärende - kontakta kundtjänst genom Mina Sidor eller Verisure App med ditt verifierade konto eller ring kundtjänst på 020 7 24 365.

Vanliga frågor till kundtjänst

  • När larmet går kontaktar larmets huvudenhet larmcentralen. På larmcentralen påbörjar en larmoperatör verifiering av orsak till larmet med hjälp av eventuell bild, ljud och/eller en kontakt med kontaktperson. Utifrån fastslagna rutiner och larmoperatörens bedömning vidtas lämplig åtgärd. Åtgärden kan t ex vara att vi ringer upp dig, att väktare skickas till platsen för kontroll eller att räddningstjänst tillkallas.

  • Vid en utryckning kontrollerar väktaren om det har varit ett inbrottsförsök, eller vad som förorsakat att larm löst ut. Vi erbjuder olika tjänster, har du yttre tjänst kontrollerar väktaren dörrar och fönster och täcker vid behov för eventuella skador. För dig som har inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan utföra en kontroll inne i din bostad. I båda fallen ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Det går bra att montera ner larmpunkten själv men viktigt att tänka på att du måste kontakta kundtjänst innan nedmonteringen för vidare instruktioner.

  • Du ringer vår kundtjänst på telefon 020-72 43 65. Vi finns tillgängliga 7 dagar i veckan, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.

  • Välkommen att kontakta vår flyttavdelning på telefon 013-31 78 60. Här svarar vi vardagar 8-17.

  • Kontrollera att mailadress samt lösenord stämmer. Har du kontrollerat detta men ändå inte lyckas logga in, kontakta vår kundtjänst på 020-7 24 365.

  • Denna faktura är en del av din tjänst. Årlig servicetjänst innefattar följande:
    • Fri framkörning vid teknisk garantiservice.
    • Kostnadsfritt utbyte av material eller reperation vid tekniskt fel på larmanläggningen.
    • Serviceberedskap i området.

  • I alla våra larm finns batteribackup som tar vid när strömmen försvinner, så att larmet kan fungera över viss tid utan strömförsörjning. Genom att vi meddelar dig om att larmet saknar strömtillförsel har du också möjlighet att kontrollera andra enheter i ditt hem som är beroende av ström, t ex frys och akvarie.

  • Mina Tjänster är vår benämning på de larmtjänster du har. Vilka tjänster du har ser du under ”Mina tjänster” när du är inloggad på Mina Sidor.

  • Om du registrerar dig för betalning via e-faktura eller autogiro tillkommer ingen faktureringsavgift. E-faktura registrerar du på din internetbank. Autogiro registrerar dui på din internetbank eller på sidan Autogiro och Åtgärdsinstruktioner där du också kan ladda ned en blankett för anmälan om autogiro.

  • Kontrollera att du har senaste mjukvaran i din huvudenhet samt senaste version av Verisure App. Prova även att logga ut och in i appen igen.

  • Ja, om du har ett husdjursanpassat system. För dig som har ett Verisure-systemkan inställning för husdjur justeras via Mina Sidor.

Larm för fritidshus

Larm till fritidshus

Varje år drabbas tusentals svenska fritidshus av brand och vattenskador. Många av skadorna inträffar under de perioder husen står tomma.

Ett larm för fritidshuset med brand och vattenskydd gör att du kan känna dig trygg med att allt är som det ska under hösten och vintern när du inte besöker sommarstugan så ofta, eller under sommarmånaderna när fjällstugan står tom. Dessutom kan du spara tid genom att hålla koll på allt i Verisure App, istället för att åka iväg och titta till huset.

 

Larm till fritidshus säljs enbart till dig som är befintlig kund. Du installerar det själv och beställer det direkt i vår webbshop.

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00

Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365

E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se 

Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Letar du efter företagslarm? besök securitasdirect.se

Larmcentralen

Vår larmcentral är bemannad dygnet runt, året runt och certifierad enligt svensk standard SSF136 inklusive ISO9001:2000 (nr 03-622). Larmcentralen är både Sveriges och Europas största, och vi hanterar enbart de kunder som också har våra produkter installerade. Larmcentralen tar ansvar för alla insatser som rör ditt larm, från teknisk service till väktarutryckningar. Våra operatörer och andra medarbetare är specialister på just den teknik och de tjänster som ingår i din larminstallation. Vår larmcentral når du alltid på telefonnumret 020-7 24 365.


Från utlandet når du larmcentralen på +46 13 31 77 00.

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm