Verisure bedriver ett aktivt miljöarbete

Verisure bedriver ett aktivt miljöarbete

tillsammans med leverantörer, anställda och för kunder.

Verisure bedriver ett aktivt miljöarbete
Miljöpolicy

Miljöpolicy

Bolaget eftersträvar att ha så låg miljöpåverkan som möjligt och arbeta aktivt med att ta hänsyn till miljön i alla delar i arbetet. Denna miljöpolicy utgör grunden för bolagets miljöarbete.

Ansvar

Bolaget bedriver ett aktivt miljöarbete tillsammans med leverantörer, anställda och för kunder. Bolaget strävar efter att uppfylla och överträffa de krav som ställs. Bolaget ska som lägst följa tillämpliga lagkrav med avseende på sina miljöaspekter. I de delar av verksamheten där det är aktuellt, förebygga miljöpåverkan i största möjliga mån.

Miljöpolicyn ska kommuniceras till samtliga anställda inom bolaget. Det är respektive chefs ansvar att säkerställa att medarbetare som berörs av specifika mål, regler, rutiner etc får ta del av denna. Ansvariga inköpare ansvarar för att miljöhänsyn vägs in vid inköp och upphandling till bolaget. Ytterst ansvarig är VD.

Bolaget har i sin verksamhet identiferat följande områden som sina viktigaste ur miljösynpunkt:

- Återvinning
- Inköp
- Energi
- Leverantörer
- Resor

 

Mål och uppföljning

Bolaget ska årligen efter en utarbetad miljöplan, ta fram åtgärder för att nå målen. Dessa åtgärder ska vara möjliga att följa upp. Åtgärderna arbetas in i årsbudget samt planeras in i Affärsplanen. Uppföljning och utvärdering sker av Miljösamordnaren genom rapportering till ledningsgruppen. Bolagets miljöpolicy ska ses över årligen och revideras vid behov.

Denna miljöpolicy är fastställd av VD, Mattias Ringqvist

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Alla komponenter i larmsystemet är skyddade för sabotage vilket innebär att larmcentralen får in skarpa larm om du börjar ta ner någon komponent i larmsystemet. Om du behöver ta ner en komponent är det därför viktigt att du använder dig av vår gör-det-själv-process ’Renovera’ som finns på Mina Sidor. Där kan du aktivera serviceläge och få instruktioner om hur du går tillväga. Renoveringsflödet är till för enkla renoveringar, till exempel ommålning, där du återmonterar komponenten i de ursprungliga borrhålen. Om du gör en större förändring, eller en förändring som berör huvudenheten, ber vi att du kontaktar kundtjänst för vidare information innan du påbörjar renoveringen.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal vibrationsdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan larmar på medan du själv är hemma. Beroende på hemmets planlösning kan även kameradetektorer ingå i skalskyddet. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt. Du väljer enkelt själv vilka komponenter som ska ingå i skalskyddet på Mina Sidor/Inställningar.

  • Manöverpanelen och trygghetspanelen i Verisure-systemet hjälper dig att få kontakt med larmcentralen vid en akut situation. Larmet skickas direkt till en operatör på vår larmcentral som kontaktar hemmet med hjälp av röstenheten. Om vi inte får något svar kontaktar vi dina kontaktpersoner. Vid behov kan vi förmedla larmet vidare till väktare, polis, ambulans eller räddningstjänsten.

  • Det betyder att larmet kommunicerar med huvudenheten via radiokommunikation. Inga kablar behöver dras, vilket gör att larmets enheter kan placeras snyggt och diskret. Huvudenheten kopplas in till eluttag och din router för bredbandsanslutning. Uppkopplingen till larmcentralen sker via bredband eller huvudenhetens inbyggda GSM-modul. Det innebär att larmsystemet har möjlighet att använda alternativa kommunikationsvägar till vår larmcentral, vilket ger ökad säkerhet.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De varnar med både röstmeddelande och larmsignal om larmet löser ut. De är uppkopplade till vår larmcentral som agerar direkt när larmet kommer in. Du blir också meddelad via sms om rökutveckling skulle uppstå. Med röstenheten kopplar vi upp oss till ditt hem och pratar direkt med de som är hemma för att snabbt verifiera vad som hänt. Rökdetektorerna kopplas också samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Även bildverifiering är ett viktigt redskap för operatören att verifiera vad som orsakat larmet. Om bilderna visar rök, eller om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer larma räddningstjänsten direkt. Med funktionen @Home i Verisure App kan vi till och med ge räddningstjänsten ovärderlig information om vem som kan vara hemma.

  • Väktarens uppgift är att kontrollera och försöka säkerställa vad som orsakat larmet. Vi erbjuder två nivåer på utryckningstjänsten; yttre tjänst innebär att väktaren kontrollerar dörrar och fönster från utsidan, vid inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan då utföra en kontroll inne i din bostad. Efter inbrott ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Begreppet hemlarm avser hemlarmsinstallation och larmtjänst. Räkna ut pris för hemlarm avser pris för hemlarmsinstallation och månadsavgift för larmtjänst.

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm