Verisure har jobbat med helmarm i 30 år

Vi har jobbat med hemlarm i 30 år

Med över 300 000 svenska kunder har vi det mest installerade hemlarmet i landet.

Verisure har jobbat med helmarm i 25 år

Ring 020-26 26 00 för kostnadsfri rådgivning

Eller lämna dina uppgifter så ringer vi dig.
Om du är befintlig kund, ring 020-7 24 365.

Jag är intresserad, kontakta mig

kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy

Kund hos Verisure

Sveriges mest installerade hemlarm

Verisure är det nya namnet för Securitas Directs hemlarm. Vårt hemlarm är det mest installerade i Sverige. Tack vare ett starkt fokus på kvalitet och service är våra drygt 300 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen.

Med vår framtidssäkra plattform och spännande, professionella servicesamarbeten kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

Uppkoppling till vår egna larmcentral med övervakning dygnet runt, fria väktarutryckningar och professionell installation är grundvalar i vårt erbjudande. I dag är Verisure varumärket för vårt konsumenterbjudande. Med 2,5 miljoner kunder och över 10 000 anställda världen över, är vi nummer ett i Europa och växer starkt i Sydamerika.

Securitas Direct grundades 1988 som en del av företaget Securitas i Sverige. Securitas Direct blev 2006 ett eget företag. Fokus har hela tiden legat på utvecklingen av säkerhetsprodukter och tjänster kopplade till hem och företag.

Verisure App i din klocka


Egen utveckling av produkter och tjänster

Alla Verisure-produkter och tjänster, såväl som stödsystem utvecklas på vårt egna Innovation Center. Vårt forsknings- och utvecklingsteam har breda kunskaper inom webb, databaser och systemutveckling.

Innovation Center är beläget i Malmö och i Linköping, men består av ett internationellt team med anställda placerade vid våra kontor runt om i Europa.

Detta är Verisure

3.50

Om oss

Verisure i siffror

Verisure har 2.7 miljoner kunder
KUNDER
Verisure finns i 14 länder
LÄNDER
30 år i branschen
ÅR I BRANCHEN
15000 anställda hos Verisure
ANSTÄLLDA
1 ny kund var 30 sekund
NY KUND VAR 30 SEK

Mer om Verisure

Verisure

Lediga jobb

Vi söker kontinuerligt efter nya talanger. Ta en titt bland våra platsannonser för lediga tjänster.


Anställda hos Verisure

Verisure i media

 Se pressmeddelanden och ta kontakt med våra pressombud.


Franschisetagare hos Verisure

Bli franschisetagare

Som franchisetagare driver du ditt eget företag under varumärket Verisure.

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Ja, det går bra, men du måste först se till att larmsystemets kameradetektorer är husdjursanpassade. För dig som har ett Verisure-system kan inställningarna för husdjur justeras via Mina Sidor/Inställningar/Husdjur. Om du har ett annat system, kontakta kundtjänst på 020-7 24 365 så får du hjälp.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal vibrationsdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan larmar på medan du själv är hemma. Beroende på hemmets planlösning kan även kameradetektorer ingå i skalskyddet. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt. Du väljer enkelt själv vilka komponenter som ska ingå i skalskyddet på Mina Sidor/Inställningar.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De varnar med både röstmeddelande och larmsignal om larmet löser ut. De är uppkopplade till vår larmcentral som agerar direkt när larmet kommer in. Du blir också meddelad via sms om rökutveckling skulle uppstå. Med röstenheten kopplar vi upp oss till ditt hem och pratar direkt med de som är hemma för att snabbt verifiera vad som hänt. Rökdetektorerna kopplas också samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Även bildverifiering är ett viktigt redskap för operatören att verifiera vad som orsakat larmet. Om bilderna visar rök, eller om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer larma räddningstjänsten direkt. Med funktionen @Home i Verisure App kan vi till och med ge räddningstjänsten ovärderlig information om vem som kan vara hemma.

  • Ta kontakt med oss på 020-26 26 00 eller boka en kostnadsfri rådgivning via formulär här på webbplatsen, så hjälper vi dig hitta ett system som passar just dig och ditt hem.

  • Väktarens uppgift är att kontrollera och försöka säkerställa vad som orsakat larmet. Vi erbjuder två nivåer på utryckningstjänsten; yttre tjänst innebär att väktaren kontrollerar dörrar och fönster från utsidan, vid inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan då utföra en kontroll inne i din bostad. Efter inbrott ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Som kund kan du vara säker på att alltid ha tillgång till produkter av bästa kvalitet och tillgång till våra tjänster. Larmsystemet är uppkopplat och övervakat av vår egna larmcentral som är bemannad av våra erfarna och specialutbildade larmoperatörer. Dygnet runt, året om. Du kan enkelt administrera, styra och hålla koll på det genom Mina Sidor och vår prisbelönta Verisure App. Verisure hemlarm är framtidssäkrat, vilket säkerställer att du både idag och i framtiden kommer ha möjlighet att använda dig av den senaste tekniken.

  • Begreppet hemlarm avser hemlarmsinstallation och larmtjänst. Räkna ut pris för hemlarm avser pris för hemlarmsinstallation och månadsavgift för larmtjänst.

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm