Smart kamera

Se vad som händer hemma.
I mobilen. När du vill.​


Smart kamera

Ring 020-26 26 00 för kostnadsfri rådgivning

Eller lämna dina uppgifter så ringer vi dig.
Om du är befintlig kund, ring 020-7 24 365.

Jag är intresserad, kontakta mig

kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy

Smart kamera - Se vad som händer i ditt smara hem när du inte är där.

Smart kamera

Se vad som händer hemma när du inte är där.

Smart kamera är en trådlös, liten och flexibel kamera som du själv hanterar med hjälp av Verisure Smart i din app.

Check box

Ta bild med mobilen när du vill, var du än är

Checkbox

Integrera med ditt hemlarm - ta bild vid rörelse när larmet är på

Checkbox

Ställ in kameran att ta bild på en specifik dag och tid

Placera smart kameran så att du kan hålla ett extra öga på hemmet när du inte är där. Se vem som kommer in genom ytterdörren, titta till barnen när de somnat eller kolla vad hunden eller katten gör när de är ensamma hemma. När det finns nya bilder att visa talar Verisure App om det för dig.

Eftersom smart kameran inte övervakas av larmcentralen är det bara du som kan titta på bilderna, ingen annan. Bilderna skickas krypterat med säker överföring vilket innebär att ingen annan än du kan komma åt dem. Bilderna sparas under 14 dagar, du kan välja att spara ner bilder du vill ha kvar.

Kamerans funktioner förutsätter att ditt larmsystem är uppkopplat på ditt bredband.

Se filmen! Så funkar smart kamera

0.42

Så funkar smart kamera
Håll koll på din smarta kamera med Verisure App

Håll koll på din smart kamera med Verisure App

Med Verisure App i mobilen kan du hålla ett öga på din smart kamera. Om smart kamera tar en bild meddelas du direkt i mobilen och bilderna är lättillgängliga direkt i mobilen eller på Mina Sidor.

Verisure App finns för iPhone, Android och Windows och är den hemlarmsapp som har högst betyg i Sverige på både App Store och Google play. Ladda ner den till mobilen eller surfplattan genom att klicka på en av länkarna nedan eller gå till din app-butik och sök på Verisure App.

App Store
Google play
App Store

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Alla komponenter i larmsystemet är skyddade för sabotage vilket innebär att larmcentralen får in skarpa larm om du börjar ta ner någon komponent i larmsystemet. Om du behöver ta ner en komponent är det därför viktigt att du använder dig av vår gör-det-själv-process ’Renovera’ som finns på Mina Sidor. Där kan du aktivera serviceläge och få instruktioner om hur du går tillväga. Renoveringsflödet är till för enkla renoveringar, till exempel ommålning, där du återmonterar komponenten i de ursprungliga borrhålen. Om du gör en större förändring, eller en förändring som berör huvudenheten, ber vi att du kontaktar kundtjänst för vidare information innan du påbörjar renoveringen.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal vibrationsdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan larmar på medan du själv är hemma. Beroende på hemmets planlösning kan även kameradetektorer ingå i skalskyddet. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt. Du väljer enkelt själv vilka komponenter som ska ingå i skalskyddet på Mina Sidor/Inställningar.

  • Manöverpanelen och trygghetspanelen i Verisure-systemet hjälper dig att få kontakt med larmcentralen vid en akut situation. Larmet skickas direkt till en operatör på vår larmcentral som kontaktar hemmet med hjälp av röstenheten. Om vi inte får något svar kontaktar vi dina kontaktpersoner. Vid behov kan vi förmedla larmet vidare till väktare, polis, ambulans eller räddningstjänsten.

  • Det betyder att larmet kommunicerar med huvudenheten via radiokommunikation. Inga kablar behöver dras, vilket gör att larmets enheter kan placeras snyggt och diskret. Huvudenheten kopplas in till eluttag och din router för bredbandsanslutning. Uppkopplingen till larmcentralen sker via bredband eller huvudenhetens inbyggda GSM-modul. Det innebär att larmsystemet har möjlighet att använda alternativa kommunikationsvägar till vår larmcentral, vilket ger ökad säkerhet.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De varnar med både röstmeddelande och larmsignal om larmet löser ut. De är uppkopplade till vår larmcentral som agerar direkt när larmet kommer in. Du blir också meddelad via sms om rökutveckling skulle uppstå. Med röstenheten kopplar vi upp oss till ditt hem och pratar direkt med de som är hemma för att snabbt verifiera vad som hänt. Rökdetektorerna kopplas också samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Även bildverifiering är ett viktigt redskap för operatören att verifiera vad som orsakat larmet. Om bilderna visar rök, eller om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer larma räddningstjänsten direkt. Med funktionen @Home i Verisure App kan vi till och med ge räddningstjänsten ovärderlig information om vem som kan vara hemma.

  • Väktarens uppgift är att kontrollera och försöka säkerställa vad som orsakat larmet. Vi erbjuder två nivåer på utryckningstjänsten; yttre tjänst innebär att väktaren kontrollerar dörrar och fönster från utsidan, vid inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan då utföra en kontroll inne i din bostad. Efter inbrott ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Begreppet hemlarm avser hemlarmsinstallation och larmtjänst. Räkna ut pris för hemlarm avser pris för hemlarmsinstallation och månadsavgift för larmtjänst.

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm