Ett vattenlarm från Verisure

Med ett vattenlarm

blir du varnad i tid


Med ett vattenlarm blir du varnad i tid

Ring 020-26 26 00 för kostnadsfri rådgivning

Eller lämna dina uppgifter så ringer vi dig.
Om du är befintlig kund, ring 020-7 24 365.

Jag är intresserad, kontakta mig

kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy

Vattenlarm

Verisure vattendetektor

Med vattenlarm kan du upptäcka vattenläckan i tid och undvika stora bekymmer.

En vattenläcka kan smyga sig på och växa obemärkt under lång tid. Om vattenläckan inte upptäcks snabbt kan den orsaka stora skador i ditt hem. En omfattande och långdragen renovering blir oundviklig och du och din familj tvingas i värsta fall flytta ut under flera månader. Det är just ovissheten och de stora konsekvenserna som gör fuktskadan till många bostadsägares värsta mardröm.

Det finns vissa riskområden där läckor ofta uppstår:
- diskmaskinen
- kylskåpet
- diskbänken
- varmvattenberedaren
- källarutrymmen

Med ett vattenlarm blir du varnad i tid och kan begränsa eller helt undvika kostsamma renoveringar. Tryggt, eller hur?

Så här fungerar vattendetektorn

0.49

Verisure vattendetektor
Larmcentralen övervakar ditt vattenlarm dygnet runt

Vi meddelar dig direkt om något händer

Med en vattendetektor och tjänsten vattenlarm behöver du inte oroa dig för besvärliga vattenskador.

Larmcentralen övervakar vattendetektorerna dygnet runt och vi ringer direkt om något händer. Du blir varnad tidigt och kan begränsa eller helt undvika omfattande renoveringar. Dessutom blir du meddelad i mobilen när vattenlarmet går.

Skaffa en vattendetektor

Om du redan har ett larmsystem installerat kan du beställa vattendetektorn i vår webbshop. Du ansluter och installerar den enkelt själv genom att logga in på Mina Sidor och följa vår installationsanvisning.

Köp ditt vattenlarm i webbshopen


Vattendetektor

För dig som redan har ett Verisure-system

1st 590:- 

19:-/mån

2st 990:-

29:-/mån

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Ja, det går bra, men du måste först se till att larmsystemets kameradetektorer är husdjursanpassade. För dig som har ett Verisure-system kan inställningarna för husdjur justeras via Mina Sidor/Inställningar/Husdjur. Om du har ett annat system, kontakta kundtjänst på 020-7 24 365 så får du hjälp.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal vibrationsdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan larmar på medan du själv är hemma. Beroende på hemmets planlösning kan även kameradetektorer ingå i skalskyddet. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt. Du väljer enkelt själv vilka komponenter som ska ingå i skalskyddet på Mina Sidor/Inställningar.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De varnar med både röstmeddelande och larmsignal om larmet löser ut. De är uppkopplade till vår larmcentral som agerar direkt när larmet kommer in. Du blir också meddelad via sms om rökutveckling skulle uppstå. Med röstenheten kopplar vi upp oss till ditt hem och pratar direkt med de som är hemma för att snabbt verifiera vad som hänt. Rökdetektorerna kopplas också samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Även bildverifiering är ett viktigt redskap för operatören att verifiera vad som orsakat larmet. Om bilderna visar rök, eller om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer larma räddningstjänsten direkt. Med funktionen @Home i Verisure App kan vi till och med ge räddningstjänsten ovärderlig information om vem som kan vara hemma.

  • Ta kontakt med oss på 020-26 26 00 eller boka en kostnadsfri rådgivning via formulär här på webbplatsen, så hjälper vi dig hitta ett system som passar just dig och ditt hem.

  • Väktarens uppgift är att kontrollera och försöka säkerställa vad som orsakat larmet. Vi erbjuder två nivåer på utryckningstjänsten; yttre tjänst innebär att väktaren kontrollerar dörrar och fönster från utsidan, vid inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan då utföra en kontroll inne i din bostad. Efter inbrott ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Som kund kan du vara säker på att alltid ha tillgång till produkter av bästa kvalitet och tillgång till våra tjänster. Larmsystemet är uppkopplat och övervakat av vår egna larmcentral som är bemannad av våra erfarna och specialutbildade larmoperatörer. Dygnet runt, året om. Du kan enkelt administrera, styra och hålla koll på det genom Mina Sidor och vår prisbelönta Verisure App. Verisure hemlarm är framtidssäkrat, vilket säkerställer att du både idag och i framtiden kommer ha möjlighet att använda dig av den senaste tekniken.

  • Begreppet hemlarm avser hemlarmsinstallation och larmtjänst. Räkna ut pris för hemlarm avser pris för hemlarmsinstallation och månadsavgift för larmtjänst.

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm