Snabbast rätt åtgärd med röstenheten

Snabbast rätt åtgärd

med röstenheten.


Snabbast rätt åtgärd med röstenheten

Ring 020-26 26 00 för kostnadsfri rådgivning

Eller lämna dina uppgifter så ringer vi dig.
Om du är befintlig kund, ring 020-7 24 365.

Jag är intresserad, kontakta mig

kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor

Röstenhet med inbyggd sirén


Röstenhet

Röstenheten med inbyggd sirén fungerar som en fast telefon mellan larmcentralen och ditt hem.

Med röstenheten kan våra larmoperatörer lyssna och tala rakt in i hemmet när larmet går. Det ger en snabbare och säkrare verifiering av orsaken till larmet vilket gör att vi direkt kan sätta in rätt åtgärd, exempelvis skicka väktare eller kontakta brandkåren.

Vi behöver inte ringa till en telefon

Om larmet går när någon som inte är kontaktperson vid larm är hemma, eller när ett barn är ensamt hemma, innebär röstenheten en extra trygghet. Speciellt om en fast telefon saknas i hemmet. Vi behöver inte ringa upp på telefon för att se vad som hänt och hjälpa till. Vi kan kommunicera direkt med de som befinner sig i bostaden och snabbt sätta in rätt åtgärd, eller konstatera att allt är som det ska. Om vi inte får något svar skickar vi väktare. Självklart meddelar vi även kontaktperson vid larm.

Röstenhetens funktion vid inbrott


Röstenhetens funktion vid inbrott

Om larmet går vid ett inbrott kan larmcentralen prata med dig eller bara lyssna med hjälp av röstenheten.

Någon finns där med dig hela tiden och hör vad som händer och kan informera väktare eller polis som är på väg. En trygghet om situationen känns hotfull. Om inbrottet sker när din bostad står tom kan röstenheten även fungera avskräckande. Larmcentralen kan då kommunicera med oinbjudna gäster och berätta att väktare eller polis är på väg.

Rökdetektor, Kameradetektor och Directenhet


Röstenhetens funktion vid brand

Våra rökdetektorer är sammankopplade och uppkopplade till larmcentralen.

Om en detektor känner av rök säger den: "Varning brand!" och skickar signal till övriga detektorer i systemet. Dessa svarar med: "Varning. Brand i annat rum!" Larmet går då också till vår larmcentral som kan se med hjälp av kamerorna samt lyssna och prata med de som är hemma genom röstenheten. Genom att prata med de som befinner sig i bostaden kan vi ta reda på vad som har hänt, hur många som är på plats och i vilka rum. Detta blir värdefull information för räddningstjänsten. Får vi inget svar kan vi ringa räddningstjänsten direkt, även om ingen är hemma, om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling,

Röstenheten ger även ökad trygghet om olyckan är framme


Om olyckan är framme

Röstenheten ger även ökad trygghet om olyckan är framme och någon skadat sig.

Får vi in ett kontaktlarm från manöverpanelen eller trygghetpanelen kan vi aktivera röstenheten och prata direkt med den som behöver hjälp och samtidigt larma räddningstjänsten.

Så fungerar röstenheten

01.13

Så fungerar röstenheten

KONTAKTA MIG

×

Intresserad av hemlarm?

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.

Räkna ut pris på ditt hemlarm. Testa här

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Alla komponenter i larmsystemet är skyddade för sabotage vilket innebär att larmcentralen får in larm om du som kund börjar ta ner någon komponent i larmsystemet. Om du behöver ta ner en komponent är det därför viktigt att du ringer vår kundtjänst för att meddela oss och för att få instruktioner. Var beredd att lämna din kod till operatören som i sin tur lägger en serviceanmälan till områdespartnern som kommer och sätter upp komponenten igen. Detta krävs för att vi ska säkerställa funktionen på larmsystemet. För detta servicebesök tar områdespartnern ut en framkörningsavgift. Eventuell timdebitering kan tillkomma.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal dörr-/fönsterdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan aktiverar och kan ha på medan du själv är hemma. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt.

  • Manöverpanelen i Verisure-systemet är också ett kontaktlarm. Tryck in de två SOS-knapparna på manöverpanelen så går larmet direkt till en operatör på vår larmcentral som ringer upp dig.

  • Det betyder att larmet kommunicerar med huvudenheten via radiokommunikation. Inga kablar behöver dras, vilket gör att larmets enheter kan placeras snyggt och diskret. Uppkopplingen till larmcentralen sker via den inbyggda GSM-modulen. Det innebär att larmsignalerna alltid kommer fram även om det fasta telenätet ligger nere.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De pratar till dig med röstmeddelande och ger larmsignal vid brandvarning. De är uppkopplade till vår larmcentral och meddelar dig i mobilen om rökutveckling skulle uppstå. Om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer vidta åtgärd direkt, även om ingen är hemma. Rökdetektorerna kan också kopplas samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Bildverifiering av larmorsaken är ett ytterligare redskap för operatören att snabbt vidta korrekt åtgärd.

  • Vid en utryckning kontrollerar väktaren om det har varit ett inbrottsförsök, eller vad som förorsakat att larm löst ut. Vi erbjuder olika tjänster, har du yttre tjänst kontrollerar väktaren dörrar och fönster och täcker vid behov för eventuella skador. För dig som har inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan utföra en kontroll inne i din bostad. I båda fallen ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm