Fuktkontroll med mobilen

Håll koll på inomhusmiljön
med mobilen

Kolla fukten med mobilen

Ring 020-26 26 00 för kostnadsfri rådgivning

Eller lämna dina uppgifter så ringer vi dig.
Om du är befintlig kund, ring 020-7 24 365.

Jag är intresserad, kontakta mig

kontakta mig

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy

Enklare och roligare vardag med smart lås

Läs av temperatur och luftfuktighet i mobilen

Få meddelande när nivåerna går över eller under den inställda gränsen.

Hur ditt hem mår påverkar också hur du och din familj har det. En hög relativ fuktighet kan orsaka problem med fukt, mögel och kvalster, medan en låg luftfuktighet kan orsaka torra ögon, torr hud eller allergier. Med klimatdetektorn får du koll på temperatur och luftfuktighet i krypgrund, källare eller på vinden.  

Vi har också en rökdetektor som mäter luftfuktighet och temperatur i bostaden. Du läser av nivåerna med Verisure App och få meddelande så snart de överskrider gränsvärdena. Då kan du åtgärda eventuella fuktproblem innan de orsakar skada.

Läs av temperaturen i Verisure App

Kontrollera inomhus-temperaturen i Verisure App

Visste du att du kan spara upp till fem procent av dina uppvärmningskostnader genom att minska inomhustemperaturen med en grad? Få bättre kontroll över kostnaderna genom att läsa av temperaturen hemma via Verisure App i din mobil.

Förutom temperaturen kan du styra andra funktioner i Verisure-systemet via appen. Larma på och av. Få ett meddelande när dina barn kommer hem. Kontrollera larmstatus och lås upp dörren.

Håll koll på luftfuktigheten i ditt hem

00.41

Fuktkontroll med Verisure klimatsensor.

Skaffa en klimatdetektor

Nu kan du köpa klimatdetektorn i vår webbshop och installera själv.

Klimatsensor

Klimatdetektor

För dig som har ett Verisure-system.

690:-

Paketet innehåller 1 klimatdetektor. Detektorn fungerar tillsammans med huvudenheten i det befintliga Verisure-systemet och läses av med Verisure App. Inga kostnader för larmtjänst tillkommer.

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Alla komponenter i larmsystemet är skyddade för sabotage vilket innebär att larmcentralen får in skarpa larm om du börjar ta ner någon komponent i larmsystemet. Om du behöver ta ner en komponent är det därför viktigt att du använder dig av vår gör-det-själv-process ’Renovera’ som finns på Mina Sidor. Där kan du aktivera serviceläge och få instruktioner om hur du går tillväga. Renoveringsflödet är till för enkla renoveringar, till exempel ommålning, där du återmonterar komponenten i de ursprungliga borrhålen. Om du gör en större förändring, eller en förändring som berör huvudenheten, ber vi att du kontaktar kundtjänst för vidare information innan du påbörjar renoveringen.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal vibrationsdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan larmar på medan du själv är hemma. Beroende på hemmets planlösning kan även kameradetektorer ingå i skalskyddet. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt. Du väljer enkelt själv vilka komponenter som ska ingå i skalskyddet på Mina Sidor/Inställningar.

  • Manöverpanelen och trygghetspanelen i Verisure-systemet hjälper dig att få kontakt med larmcentralen vid en akut situation. Larmet skickas direkt till en operatör på vår larmcentral som kontaktar hemmet med hjälp av röstenheten. Om vi inte får något svar kontaktar vi dina kontaktpersoner. Vid behov kan vi förmedla larmet vidare till väktare, polis, ambulans eller räddningstjänsten.

  • Det betyder att larmet kommunicerar med huvudenheten via radiokommunikation. Inga kablar behöver dras, vilket gör att larmets enheter kan placeras snyggt och diskret. Huvudenheten kopplas in till eluttag och din router för bredbandsanslutning. Uppkopplingen till larmcentralen sker via bredband eller huvudenhetens inbyggda GSM-modul. Det innebär att larmsystemet har möjlighet att använda alternativa kommunikationsvägar till vår larmcentral, vilket ger ökad säkerhet.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De varnar med både röstmeddelande och larmsignal om larmet löser ut. De är uppkopplade till vår larmcentral som agerar direkt när larmet kommer in. Du blir också meddelad via sms om rökutveckling skulle uppstå. Med röstenheten kopplar vi upp oss till ditt hem och pratar direkt med de som är hemma för att snabbt verifiera vad som hänt. Rökdetektorerna kopplas också samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Även bildverifiering är ett viktigt redskap för operatören att verifiera vad som orsakat larmet. Om bilderna visar rök, eller om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer larma räddningstjänsten direkt. Med funktionen @Home i Verisure App kan vi till och med ge räddningstjänsten ovärderlig information om vem som kan vara hemma.

  • Väktarens uppgift är att kontrollera och försöka säkerställa vad som orsakat larmet. Vi erbjuder två nivåer på utryckningstjänsten; yttre tjänst innebär att väktaren kontrollerar dörrar och fönster från utsidan, vid inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan då utföra en kontroll inne i din bostad. Efter inbrott ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Begreppet hemlarm avser hemlarmsinstallation och larmtjänst. Räkna ut pris för hemlarm avser pris för hemlarmsinstallation och månadsavgift för larmtjänst.

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm