Dags för batteribyte?

När ditt Verisure larmsystem behöver nya batterier finns två alternativ – byt batterierna själv eller låt din lokala områdespartner göra det åt dig.


Om du väljer att själv genomföra batteribytet beställer du batterier i vår webbshop. Tänk på att du alltid ansvarar för batteribytet på komponenter som du övervakar själv, till exempel Verisure SmartLock.


Genomför bytet så fort som möjligt efter att du fått hem batterierna. Innan du börjar, ring kundtjänst för att lägga systemet i testläge. Instruktioner för batteribyte hittar du under Support/Manualer på Mina Sidor.


När du är klar, logga in på Mina Sidor eller i Verisure App och kontrollera att servicelarmet om lågt batteri för aktuell komponent blivit återställt. Och kom ihåg att ta dina gamla batterier till återvinningen.


Om du inte har ett Verisure larmsystem, kommer vi att kontakta dig för att boka tid för service. I samband med det får du ett erbjudande om uppgradering till Verisure.

Verisure kundtjänst

Har du frågor?

Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.


Ring oss på 020 - 7 24 365 eller fyll i formuläret så hör vi av oss till dig.

SKICKA din fråga

Genom att klicka på knappen accepterar du våra användarvillkor