Hantera användare, kontaktpersoner och koder

Var hittar jag en manual för mitt system?

Har du ett Verisure-system så hittar du instruktioner på Mina Sidor under Support > Manualer > Aktuell komponent.

För övriga system, kontakta kundtjänst.

Hur hanterar jag personliga larmbrickor?

Har du annat system än Verisure hittar du instruktion i användarmanualen, alt maila kundtjanst@verisure.se så hjälper vi dig.

Aktivera en larmbricka

  • Gå in under ”Användare” på Mina Sidor eller i Verisure App
  • Klicka på den användare som ska använda larmbrickan
  • Klicka på ”Larmbricka” och följ instruktionen

Larmbrickan är nu aktiverad och redo att användas.

Om en larmbricka kommer bort är det viktigt att snarast ta bort den ur systemet. Om du inte vet vilken larmbricka som är borta, ta bort allihop och registrera dem du har kvar på nytt.

Inaktivera en larmbricka

Gå in på användaren vars larmbricka du vill ta bort, klicka på ”Larmbricka”. För Mina Sidor klicka på ”Skicka sms-kod”, fyll i koden i avsett fält och tryck sedan på ”Ta bort”. För Verisure App, tryck ”Radera”.

Hur byter jag en personlig användarkod?

Har du annat system än Verisure hittar du instruktion i användarmanualen, alt maila kundservice@verisure.se så hjälper vi dig.

Via Mina Sidor:

  • Gå in under ”Användare” i huvudmenyn till vänster på startsidan
  • Klicka på den användare som du vill ändra kod för
  • Tryck på ”Användarkod” och följ instruktionen

Via Verisure App:

  • Gå in under ”Användare” i huvudmenyn
  • Klicka på den användare som du vill ändra kod för
  • Klicka på ”Användarkod” och sedan på ”Ändra” och följ instruktionen

Vilka användarprofiler finns?

Det finns tre olika profiler när du bjuder in eller skapar en användare. Administratör, Begränsad och Minimum. Alla tre med olika åtkomstnivåer.

Administratör

En Administratör har full åtkomst till systemet. De har samma rättighetsnivå som en systemägare med undantag för några små inställningar för notifieringar.

 

Begränsad användare

En Begränsad användare kan använda systemet, men kan inte göra några större ändringar. De kan t ex larma på/av, låsa/låsa upp och slå på/av Smart plugs. Men de kan inte skapa händeler med Verisure Smart, smarta knappar eller aktivera påminnelser. De kan inte heller installera komponenter eller köpa något i webbshopen.

 
Minimum användare

En Minimum användare har enbart läsrättigheter. De kan se statussidan, men kan inte ändra eller lägga till någonting. De kan inte larma på/av och de kan inte heller slå på eller slå av Smart plugs.

Hur ändrar jag telefonnummer till kontaktpersoner?

För att ändra nummer på en kontaktperson behöver du börja med att logga in på ditt Mina Sidor. Väl inne på Mina Sidor klickar du på “Användare”. Välj den användare du vill uppdatera telefonnumret på > ändra nummer > spara.

Om kontaktpersonen är administratör/begränsad användare/minimumanvändare behöver användaren logga in på sitt eget Mina Sidor-konto och klicka på knappen “Konto” för att uppdatera sina uppgifter.

Hur ändrar jag ordningen på kontaktpersonerna?

För att ändra ordning på dina kontaktpersoner loggar du in på Mina Sidor, klickar på “Användare” och “Ändra ordning”. Om du inte kan flytta på önskad användare beror detta på att du inte valt att användaren ska kontaktas i händelse av t.ex. ett utlöst larm. Börja då med att klicka på användaren, markera personen som kontaktperson under fliken “Larmkontakt”, tryck sedan på spara och sedan “Ändra ordning”.

« Tillbaka

KONTAKTA OSS

Telefon kundtjänst: 020-7 24 365

Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Försäljning/information hemlarm: 020-26 26 00

Epost: kundtjanst@verisure.se

Fax: 013-31 77 22

VERISURE SECURITAS DIRECT GROUP

Verisure är en ledande leverantör av professionellt övervakade larm. Vi driver vår verksamhet under varumärket Verisure i de flesta av våra marknader samt Securitas Direct i Spanien och Portugal.

Vi har närmare 3 miljoner kunder i 15 länder i Europa och Latinamerika. Vår affärsmodell integrerar produktutveckling, design och försäljning med installation, service och professionellt övervakad larmtjänst dygnet runt, året om. Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är våra kunder bland de mest nöjda i branschen.