true

 

Autogiro, E-faktura och Åtgärdsinstruktioner.

Autogiro, E-faktura och
Åtgärdsinstruktioner.


Ladda ner dokument

Ladda ner dokument

Autogiro

Förenkla dina betalningar genom att slopa pappersfakturan. Du sparar tid, slipper faktureringsavgift och gör samtidigt en insats för miljön.

Autogiro via BankID

Ansök gärna om autogiro elektroniskt, då slipper du vår handläggningstid på tre veckor. Observera att det inte är möjligt att anmäla via Bank-ID om det är ett företagskonto kopplat till ett organisationsnummer. Du kan också ansöka om autogiro via din internetbank, eller själv skriva ut, fylla i och skicka in en blankett.

 

Dragningsdatum Autogiro 2017

 

2017-01-31

2017-02-28

2017-03-31

2017-04-28

2017-05-31

2017-06-30

2017-07-31

2017-08-31

2017-09-29

2017-10-31

2017-11-30

2017-12-29

E-faktura

I din internetbank väljer du Verisure som leverantör av e-faktura. Ange ditt kundnummer och du får sedan dina fakturor levererade till internetbanken där du enkelt gör din betalning. Kundnumret hittar du upptill på din pappersfaktura.

Fakturaförklaring

Nedan hittar du en fakturaförklaring som redogör för våra fakturor.

Åtgärdsinstruktioner

Åtgärdsinstruktionen ligger till grund för vilka åtgärder vi vidtar om vi behöver komma i kontakt med dig som kund. Den innehåller bl a aktuella koder, kontaktpersoner och telefonnummer.

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De pratar till dig med röstmeddelande och ger larmsignal vid brandvarning. De är uppkopplade till vår larmcentral och meddelar dig i mobilen om rökutveckling skulle uppstå. Om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer vidta åtgärd direkt, även om ingen är hemma. Rökdetektorerna kan också kopplas samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Bildverifiering av larmorsaken är ett ytterligare redskap för operatören att snabbt vidta korrekt åtgärd.

  • Vid en utryckning kontrollerar väktaren om det har varit ett inbrottsförsök, eller vad som förorsakat att larm löst ut. Vi erbjuder olika tjänster, har du yttre tjänst kontrollerar väktaren dörrar och fönster och täcker vid behov för eventuella skador. För dig som har inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan utföra en kontroll inne i din bostad. I båda fallen ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • När larmet går kontaktar larmets huvudenhet larmcentralen. På larmcentralen påbörjar en larmoperatör verifiering av orsak till larmet med hjälp av eventuell bild, ljud och/eller en kontakt med kontaktperson. Utifrån fastslagna rutiner och larmoperatörens bedömning vidtas lämplig åtgärd. Åtgärden kan t ex vara att vi ringer upp dig, att väktare skickas till platsen för kontroll eller att räddningstjänst tillkallas.

  • Som kund kan du vara säker på att alltid ha tillgång till produkter av bästa kvalitet och tillgång till våra tjänster dygnet runt, året runt. Du administrerar ditt system enkelt via Mina Sidor på internet. Du styr och håller koll på det genom Verisure App. Med Verisure är ditt larmsystem framtidssäkrat, vilket säkerställer att du både idag och i framtiden kommer ha möjlighet att använda dig av den senaste tekniken

  • Verisure är det nya namnet för Securitas Direct hemlarm. Med vår framtidssäkra plattform och spännande, professionella servicesamarbeten kan vi erbjuda ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det smarta hemmet. Uppkoppling till vår egna larmcentral med övervakning dygnet runt, fria väktarutryckningar och professionell installation är grundvalar i vårt erbjudande.

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm