Inloggning och nytt Mina Sidor-konto

Jag vet inte om jag redan har ett Mina Sidor-konto

Nästan alla våra kunder har ett Mina Sidor konto som skapades vid installation av larmsystemet. Det enklaste sättet att kontrollera detta är genom att skriva in din mailadress (nuvarande eller tidigare) och begära nytt lösenord via ”glömt lösenordfunktionen länk till information längre ned. För att begära nytt lösenord behöver du ha samma mobilnummer som vid installationen eftersom nytt lösenord kräver SMS-verifiering.

Om du inte kan logga in med din mailadress och ditt telefonnummer kan Mina Sidor-kontot vara kopplat till en annan behörig person i hushållet.

Jag har bytt mailadress

Din gamla mejladress är fortfarande användarnamnet som du behöver ange för att logga in/byta lösenord. När du sedan trycker på ”Glömt lösenord” så kommer du få fylla i din gamla e-post och ditt mobilnummer för att skapa ett nytt lösenord med hjälp av en sms-kod som skickas till dig. När du är inloggad med ditt nya lösenord så klicka på fliken Konto och byt även mejladress.

Jag har bytt telefonnummer

Eftersom vi är ett säkerhetsföretag och värnar om din säkerhet krävs en SMS-kod när du byter lösenord på Mina Sidor. Om du har bytt mobilnummer efter att ditt konto skapades ring in till kundtjänst på 020 - 7 24 365 så hjälper vi dig med detta.

Jag har glömt mitt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord, klicka på ”glömt lösenord” och följ instruktionen. Det spelar ingen roll om du bytt din mailadress eftersom mailadressen enbart fungerar som ett användarnamn. Du får möjlighet att ändra mailadressen när du loggat in på Mina Sidor.

När du sedan trycker på ”Glömt lösenord” så kommer du få fylla i din gamla e-post och ditt mobilnummer för att skapa ett nytt lösenord med hjälp av en SMS-kod som skickas till dig. När du är inloggad med ditt nya lösenord så klicka på fliken Konto och byt även mejladress.

Glömt lösenord till Mina Sidor

Jag vet inte vilka inloggningsuppgifter jag har

Har du glömt ditt lösenord till Mina Sidor kan du ändra till ett nytt via fliken “Glömt lösenord” på www.verisure.se/minasidor eller via startsidan (i utloggat läge) i Verisure App.

Har du inte glömt ditt lösenord utan bara vill uppdatera lösenordet klickar du på fliken “Konto” i inloggat läge på Mina Sidor. När du byter lösenord behöver du inte ha tillgång till din e-post. En verifieringskod skickas till det mobilnummer som är kopplat till ditt Mina Sidor-konto.

Annan person i hushållet står som ägare på larmsystemet och- eller har konto på Mina Sidor.

Nästan alla våra kunder har ett Mina Sidor konto som skapades vid installation av larmsystemet. Användarkontot är oftast registrerat på den personen som står på avtalet.

Systemägare är den första personen i hushållet som skapade ett Mina Sidor-konto.

Avtalsägare är den person i hushållet som undertecknat avtalet i samband med installation.

När du ska logga in på Mina Sidor och inte vet vem som är systemägare bör du börja med att prova inloggningsuppgifter som tillhör avtalsägaren.

« Tillbaka