Vanliga frågor om @Home

Vad är @Home?

@Home låter dig veta när användarna av ditt hemlarm (de som aktiverat @Home) är hemma eller borta genom att visa deras status i appen och på Mina Sidor (läs mer om hur du loggar in på Mina Sidor). Vid händelse av larm kan informationen även användas av larmoperatören.

Du aktiverar @Home i appen under "Mer/Användare". Därifrån bjuder du även in fler användare i familjen. För att dela sin plats med övriga i familjen behöver alla användare ett eget användarkonto till Mina Sidor och sin mobiltelefon kopplad till det kontot.

När den första användaren i hushållet aktiverar @Home, får man verifiera hemadressen på en karta. Om den visar fel plats, dra bara kartan så att markören visar rätt plats.

@Home förutsätter Wi-Fi och din telefons platstjänst för att fungera. Kvaliteten på dessa kan variera och kan påverkas av faktorer vi inte kan kontrollera såsom mobilenhetens inbyggda kapacitet, platsservice, etc. Externa faktorer innebär att fel kan uppstå och att @Home kan visa fel status.

OBS! Din enhets batterisparfunktion, Smart Manager (Android) och automatiska uppdatering av appar (iOS) kan stänga av platstjänsten och därmed inaktivera @Home. Se över din konfiguration för energibesparing under telefonens inställningar.

@Home visar inte korrekt status?

Aktivera @Home i appen, detta kommer du åt via statussidan, eller “Mer” → “Användare” → @Home

Kontrollera följande:

  • Säkerställ att du har bjudit in användaren som upplever problem till en rättighetsnivå som innefattar ett eget inloggningskonto. Se “Användare”, klicka in på användaren -> “rättighetsnivå”.

  • Kontrollera att användaren som upplever problem har tackat ja till inbjudan och att status inte är ”Väntar på svar”. Användaren har fått ett mail med en inbjudningslänk.

  • Säkerställ att användaren har loggat in med sitt personliga inlogg i Verisure App.

  • Säkerställ att platstjänster är aktivt i telefonen, att GPS-åtkomst för appen är tillåten samt att appen alltid har åtkomst.

  • Kontrollera via Mer → Användare ->@Home att kartan visar exakt rätt plats. Gör den inte det är det något som kontoägaren kan justera.

  • Kontrollera att du har datatrafik kvar. Om mobilsurfen tar slut kan @Home sluta fungera.

Har du fortfarande problem med att @Home visar fel status trots att du följt stegen ovan, kontakta vår kundtjänst på
020 – 7 24 365.

« Tillbaka