Vi söker säkerhetssäljare i hela landet

Verisure söker säljare i hela landet

Vill du ha ett jobb där du gör skillnad och kan hjälpa familjer att skapa en tryggare vardag?

Hos oss får du utvecklas och arbeta med ett välkänt och framgångsrikt varumärke. Verisure är Europas största säkerhetsföretag och har Sveriges mest rekommenderade hemlarm

ANSÖK HÄR

Verisure jobbtest

Passar du som säljare hos Verisure?

Svara på några enkla frågor i vårt jobbtest.

Säkerhetssäljare på Verisure

Låter det intressant?

Vi söker dig som:

- Är social, ansvarsfull och självgående

- Sätter kunden i centrum

- Brinner för att hjälpa och rådge andra

- Gillar att arbeta mot uppsatta mål

 

Ditt uppdrag

Ditt uppdrag är att besöka privatpersoner för kostnadsfri rådgivning om säkerhet, larm och lösningar för ett smartare hem, samt att sälja tjänster till dem. Du ansvarar för hela säljprocessen: Från bokningar och genomförande av kundbesök till avtalsskrivning. En andel av besöken är bokade sedan tidigare och tilldelas dig, några sker efter tips från befintliga kunder och en andel är uppsökande verksamhet.

 

Vad kan vi erbjuda dig?

- Utbildning genom Verisure Sales Academy

- Ett välbeprövat sälj- och informationsmaterial som stöd i ditt arbete

- Kontinuerlig coachning och kompetensutveckling

- Långsiktighet och goda karriärmöjligheter

- Ett stort nätverk av kollegor över hela Sverige

 

Utbildning och erfarenhet

För oss är det viktigast vem du är som person och att du är motiverad att hjälpa våra kunder genom att skapa förutsättningar för en trygg vardag. Vi utbildar dig och kräver därför inte att du har teknisk kompetens eller erfarenhet av försäljning och rådgivning sedan tidigare. Körkort är däremot ett krav. Det är även positivt om du har erfarenhet från någon annan bransch. Vi har exempelvis medarbetare som tidigare jobbat inom vården, på hotell och i restaurangbranschen.

 

Vill du veta mer?

De som är bäst på att beskriva jobbet är dina framtida kollegor. Vi ger dig gärna kontaktuppgifter till någon av dem så att du får möjlighet att ställa frågor. På den här sidan hittar du dessutom intervjuer med Jenny och Peter som båda arbetar som säljare och beskriver hur en vanlig dag kan se ut.

 

Ort

Vi söker säljare till ett flertal platser. När du skickar in din ansökan anger du vilken eller vilka orter du är intresserad av.

 

Arbetstider

Arbetstiderna varierar mellan orter. Oavsett var du jobbar kommer du att ha flexibla arbetstider och en möjlighet att lägga upp och planera din dag och dina besök själv. Det är viktigt för oss att både du och våra kunder får livspusslet att gå ihop.

 

Lön

Fast lön + provision

 

Kontaktperson

Kontakta rekryteringsansvarig Isabella Geijer om du har frågor: 0708-54 18 05 isabella.geijer@verisure.se

 

Ansökan och urval

Du skickar in din ansökan genom formuläret på den här sidan. Under rekryteringsprocessen görs utdrag ur polisens belastningsregister och som hjälp vid urval till tjänsterna använder vi personlighetstest.

Jenny arbetar som säljare hos en av Verisure partners


Intervju med Jenny, säljare.

Jenny arbetar som säljare hos en av Verisure partners. I intervjun beskriver hon sitt jobb.

Vad innebär ditt arbete som säljare?

Mitt jobb skulle kunna sammanfattas med att säga frihet under ansvar och förmågan att läsa av och bemöta olika typer av människor. Det är det jag gör varje dag. Rent konkret är mina arbetsuppgifter att boka och genomföra kundbesök hos privatpersoner och att sälja Verisures tjänster till dem.

 

Beskriv hur en vanlig dag ser ut

Hur en vanlig dag ser ut beror på var man jobbar, för mig ser det ut så här: Jag jobbar fyra dagar i veckan. Vilka dagar bestämmer jag själv och det kan variera mellan olika veckor. Arbetstiderna är inte heller fasta men generellt kan man säga att jag är inne på förmiddagen och ringer på tips eller följer upp gamla besök. Jag jobbar mycket med egna referenser och tips från kunder som jag redan sålt till. På eftermiddagen och kvällen åker jag på bokade besök. Efter ett besök brukar jag knacka dörr i samma område för att få till ett nytt besök direkt eller boka in ett längre fram.

 

Varför valde du att jobba som säljare för Verisure?

Jag ville utvecklas och prova något nytt. Sedan jag var liten har jag alltid tyckt att försäljning verkat roligt, så när jag såg annonsen från Verisure kände jag: Det här ska jag göra!

 

Vad gjorde du innan du började arbeta i den här rollen?

Jag är utbildad barnskötare och när jag sökte tjänsten som säljare för Verisure arbetade jag som lagerarbetare. Jag blev erbjuden jobbet och tog det. Ett val som en del i min omgivning ställde sig frågande till: Att lämna ett fast jobb med fast lön och testa något helt annat. Dessutom med en familj att försörja. Men jag kände att jag ville testa och jag ångrar mig inte. Jag har fått en flexibel vardag, något som är väldigt bra när man har fyra barn.

 

Varför tycker du att någon ska söka jobb hos just Verisure eller Verisure partners?

Jag tycker att man ska söka om man vill ha frihet och ansvar att planera sin arbetsdag själv och kunna påverka lönen genom sina egna prestationer. Dessutom är det kul att det ordnas olika typer av tävlingar, t.ex. resetävlingar. För mig är det även viktigt att vi marknadsför och säljer något som alla har behov av. Tjänster som kan hjälpa till att skapa en tryggare vardag.

 

Vilka egenskaper tror du att man behöver ha för att trivas?

Man ska kunna vara sig själv och bemöta olika typer av människor. Att vara social och förtroendeingivande är viktigt, samtidigt som målmedvetenhet och envishet behövs för att lyckas med uppdraget.

 

Slutligen: Vad är roligast med ditt jobb?

Direktförsäljningen och mötet med olika människor. Det är kul att läsa av dem, hitta rätt vinkel på argumenten och fånga deras intresse.

Är du vår nästa säljare?

02.47

Är du vår nästa säljare?

Verisures anda

Verisures anda handlar om att forma framtiden - vår egen och företagets.

Växa med företaget

Att ständigt röra sig framåt skapar möjligheter för oss alla. Det gör att vi kan växa både privat och i yrkeslivet. Och det gör vårt arbete mycket roligare.

Vi är övertygade om att de allra flesta människor vill förbättra och vidareutveckla sina färdigheter. I takt med att företaget och kompetensen hos medarbetarna växer finns goda möjligheter att ta ett större ansvar och gå vidare till nya uppgifter - på hemmaplan eller utomlands.

Träning och stöd

De som kommer till oss behöver inte kunna allt från början. Vi är med hela tiden för att ge inspiration, utbildning och stöd. Vi ger våra anställda kontinuerlig utbildning vilket inkluderar coaching och ledarskapsutbildning i olika nivåer.

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Ja, det går bra, men du måste först se till att larmsystemets kameradetektorer är husdjursanpassade. För dig som har ett Verisure-system kan inställningarna för husdjur justeras via Mina Sidor/Inställningar/Husdjur. Om du har ett annat system, kontakta kundtjänst på 020-7 24 365 så får du hjälp.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal vibrationsdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan larmar på medan du själv är hemma. Beroende på hemmets planlösning kan även kameradetektorer ingå i skalskyddet. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt. Du väljer enkelt själv vilka komponenter som ska ingå i skalskyddet på Mina Sidor/Inställningar.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De varnar med både röstmeddelande och larmsignal om larmet löser ut. De är uppkopplade till vår larmcentral som agerar direkt när larmet kommer in. Du blir också meddelad via sms om rökutveckling skulle uppstå. Med röstenheten kopplar vi upp oss till ditt hem och pratar direkt med de som är hemma för att snabbt verifiera vad som hänt. Rökdetektorerna kopplas också samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Även bildverifiering är ett viktigt redskap för operatören att verifiera vad som orsakat larmet. Om bilderna visar rök, eller om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer larma räddningstjänsten direkt. Med funktionen @Home i Verisure App kan vi till och med ge räddningstjänsten ovärderlig information om vem som kan vara hemma.

  • Ta kontakt med oss på 020-26 26 00 eller boka en kostnadsfri rådgivning via formulär här på webbplatsen, så hjälper vi dig hitta ett system som passar just dig och ditt hem.

  • Väktarens uppgift är att kontrollera och försöka säkerställa vad som orsakat larmet. Vi erbjuder två nivåer på utryckningstjänsten; yttre tjänst innebär att väktaren kontrollerar dörrar och fönster från utsidan, vid inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan då utföra en kontroll inne i din bostad. Efter inbrott ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Som kund kan du vara säker på att alltid ha tillgång till produkter av bästa kvalitet och tillgång till våra tjänster. Larmsystemet är uppkopplat och övervakat av vår egna larmcentral som är bemannad av våra erfarna och specialutbildade larmoperatörer. Dygnet runt, året om. Du kan enkelt administrera, styra och hålla koll på det genom Mina Sidor och vår prisbelönta Verisure App. Verisure hemlarm är framtidssäkrat, vilket säkerställer att du både idag och i framtiden kommer ha möjlighet att använda dig av den senaste tekniken.

  • Begreppet hemlarm avser hemlarmsinstallation och larmtjänst. Räkna ut pris för hemlarm avser pris för hemlarmsinstallation och månadsavgift för larmtjänst.

Sociala Medier

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm