Verisure expanderar och söker därför nya
medarbetare på flera tjänster i organisationen.

Verisure söker säljare i hela landet

För oss är det viktigast vem du är som person och att du kan identifiera dig med våra värderingar.

Du är även motiverad att hjälpa våra kunder genom att skapa förutsättningar för en trygg vardag. Det är positivt om du har erfarenhet från någon annan bransch. Vi har exempelvis medarbetare som tidigare jobbat inom vården, på hotell och i restaurangbranschen.

 

Vill du bli en del av ett vinnande team?

Verisure expanderar och söker fler nya medarbetare till organisationen.

Du visar ditt intresse genom att fylla i uppgifterna nedan. Vi kommer sedan att kontakta dig om det finns någon ledig tjänst inom ditt område.

ANSÖK HÄR

Verisure söker säkerhetsexperter

Låter det intressant?

Vad erbjuder Verisure sina anställda?

  • Gedigen utbilning inom ditt tjänsteområde.
  • Långsiktigthet och goda karriärmöjligheter i en internationell koncern.
  • Möjlighet att arbeta i Europas största och branschens mest framgångsrika företag.

Våra värderingar

  • Ge förtroende och ta ansvar
  • Vinna som ett lag, fira som ett lag
  • Bättre än igår
  • Göra skillnad
  • Brinna för uppgiften

Kontaktperson

Vid frågor vänligen kontakta någon av våra rekryteringsansvariga Cüneyt Acar (Fältsälj) 0708-54 22 97 , Anna Norman Rondahl (Innesälj) 0723-88 60 21 eller Susanne Lundell (Kundtjänst) 0733-16 58 42.

Verisure jobbtest

Passar du som säljare hos Verisure?

Svara på några enkla frågor i vårt jobbtest.

Jenny arbetar som säljare hos en av Verisure partners


Intervju med Jenny, säljare.

Jenny arbetar som säljare hos en av Verisure partners. I intervjun beskriver hon sitt jobb.

Vad innebär ditt arbete som säljare?

Mitt jobb skulle kunna sammanfattas med att säga frihet under ansvar och förmågan att läsa av och bemöta olika typer av människor. Det är det jag gör varje dag. Rent konkret är mina arbetsuppgifter att boka och genomföra kundbesök hos privatpersoner och att sälja Verisures tjänster till dem.

 

Beskriv hur en vanlig dag ser ut

Hur en vanlig dag ser ut beror på var man jobbar, för mig ser det ut så här: Jag jobbar fyra dagar i veckan. Vilka dagar bestämmer jag själv och det kan variera mellan olika veckor. Arbetstiderna är inte heller fasta men generellt kan man säga att jag är inne på förmiddagen och ringer på tips eller följer upp gamla besök. Jag jobbar mycket med egna referenser och tips från kunder som jag redan sålt till. På eftermiddagen och kvällen åker jag på bokade besök. Efter ett besök brukar jag knacka dörr i samma område för att få till ett nytt besök direkt eller boka in ett längre fram.

 

Varför valde du att jobba som säljare för Verisure?

Jag ville utvecklas och prova något nytt. Sedan jag var liten har jag alltid tyckt att försäljning verkat roligt, så när jag såg annonsen från Verisure kände jag: Det här ska jag göra!

 

Vad gjorde du innan du började arbeta i den här rollen?

Jag är utbildad barnskötare och när jag sökte tjänsten som säljare för Verisure arbetade jag som lagerarbetare. Jag blev erbjuden jobbet och tog det. Ett val som en del i min omgivning ställde sig frågande till: Att lämna ett fast jobb med fast lön och testa något helt annat. Dessutom med en familj att försörja. Men jag kände att jag ville testa och jag ångrar mig inte. Jag har fått en flexibel vardag, något som är väldigt bra när man har fyra barn.

 

Varför tycker du att någon ska söka jobb hos just Verisure eller Verisure partners?

Jag tycker att man ska söka om man vill ha frihet och ansvar att planera sin arbetsdag själv och kunna påverka lönen genom sina egna prestationer. Dessutom är det kul att det ordnas olika typer av tävlingar, t.ex. resetävlingar. För mig är det även viktigt att vi marknadsför och säljer något som alla har behov av. Tjänster som kan hjälpa till att skapa en tryggare vardag.

 

Vilka egenskaper tror du att man behöver ha för att trivas?

Man ska kunna vara sig själv och bemöta olika typer av människor. Att vara social och förtroendeingivande är viktigt, samtidigt som målmedvetenhet och envishet behövs för att lyckas med uppdraget.

 

Slutligen: Vad är roligast med ditt jobb?

Direktförsäljningen och mötet med olika människor. Det är kul att läsa av dem, hitta rätt vinkel på argumenten och fånga deras intresse.

Är du vår nästa säljare?

02.47

Är du vår nästa säljare?

Verisures anda

Verisures anda handlar om att forma framtiden - vår egen och företagets.

Växa med företaget

Att ständigt röra sig framåt skapar möjligheter för oss alla. Det gör att vi kan växa både privat och i yrkeslivet. Och det gör vårt arbete mycket roligare.

Vi är övertygade om att de allra flesta människor vill förbättra och vidareutveckla sina färdigheter. I takt med att företaget och kompetensen hos medarbetarna växer finns goda möjligheter att ta ett större ansvar och gå vidare till nya uppgifter - på hemmaplan eller utomlands.

Träning och stöd

De som kommer till oss behöver inte kunna allt från början. Vi är med hela tiden för att ge inspiration, utbildning och stöd. Vi ger våra anställda kontinuerlig utbildning vilket inkluderar coaching och ledarskapsutbildning i olika nivåer.

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Ja, om du har ett husdjursanpassat system. För dig som har ett Verisure-systemkan inställning för husdjur justeras via Mina Sidor.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal dörr-/fönsterdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan aktiverar och kan ha på medan du själv är hemma. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De pratar till dig med röstmeddelande och ger larmsignal vid brandvarning. De är uppkopplade till vår larmcentral och meddelar dig i mobilen om rökutveckling skulle uppstå. Om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer vidta åtgärd direkt, även om ingen är hemma. Rökdetektorerna kan också kopplas samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Bildverifiering av larmorsaken är ett ytterligare redskap för operatören att snabbt vidta korrekt åtgärd.

  • Ta kontakt med vår säljavdelning på 020-26 26 00 eller boka en kostnadsfri rådgivning via formulär här på webbplatsen, så hjälper vi dig med ett system som passar just dig och ditt hem.

  • Vid en utryckning kontrollerar väktaren om det har varit ett inbrottsförsök, eller vad som förorsakat att larm löst ut. Vi erbjuder olika tjänster, har du yttre tjänst kontrollerar väktaren dörrar och fönster och täcker vid behov för eventuella skador. För dig som har inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan utföra en kontroll inne i din bostad. I båda fallen ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Som kund kan du vara säker på att alltid ha tillgång till produkter av bästa kvalitet och tillgång till våra tjänster dygnet runt, året runt. Du administrerar ditt system enkelt via Mina Sidor på internet. Du styr och håller koll på det genom Verisure App. Med Verisure är ditt larmsystem framtidssäkrat, vilket säkerställer att du både idag och i framtiden kommer ha möjlighet att använda dig av den senaste tekniken

Sociala Medier

Facebook
Instagram
Linked in
YouTube

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm