2018-04-18

Allt du behöver veta inför renoveringen

Har det blivit dags att dra nytta av de ljusa vårkvällarna och ta tag i vårens renoveringsprojekt? Här kommer lite relevant information som kan underlätta arbetet.

 

Kanske behöver du montera ner delar av ditt hemlarm för att kunna utföra jobbet ordentligt. För att underlätta har du vi skapat guiden ’Gör det själv – Renovering’ på Mina Sidor. Den hjälper dig att aktivera systemets serviceläge och instruerar dig hur du vid behov monterar ned olika komponenter. Om komponenterna ska återmonteras i sina tidigare skruvhål, kan du även återmontera de flesta av dem på egen hand. Smidigt, eller hur?


I vissa fall behöver en tekniker komma ut och återmontera komponenten. Detta för att vi säkert ska veta att den fungerar som den ska innan den sätts i drift igen. En rörelse- eller kameradetektor ska sitta på rätt höjd i korrekt vinkel för att fungera optimalt, här kan även en liten förändring göra stor skillnad i detekteringens kvalitet. Har du gjort en större förändring kanske detektorn behöver flyttas och då måste en tekniker komma ut för att säkerställa dess goda funktion. Huvudenheten, som är larmets hjärta och hjärna, måste alltid kontrolleras av en auktoriserad tekniker efter återmontering.


Vi rekommenderar att du alltid använder renoveringsguiden, men om detta av någon anledning inte sker är det viktigt att du ringer till kundtjänst innan du påbörjar nedmonteringen. Alla larmkomponenter är nämligen sabotageskyddade och skickar skarpt larm vid yttre påverkan. För att våra larmoperatörer ska kunna fokusera på skarpa ärenden är det viktigt att du som kund i möjligaste mån undviker att generera falsklarm. Kundtjänst når du dygnet runt på 020-7 24 365.


När vi måste göra ett servicebesök för kontroll och/eller återmontering av komponenter debiteras du en framkörningsavgift och tiddebitering. Mer information om detta kan du få av din lokala Verisure partner eller hos kundtjänst.


Lycka till med dina renoveringsprojekt!

 

Räkna ut pris på hemlarm