2013-04-29

Kundtjänst på Facebook

Larmoperatör hos Verisure 

Från och med idag kommer du kunna nå Verisures kundtjänst via Facebook. Det känns som ett naturligt steg att ta, men det är också ett steg som inte är helt problemfritt.


1988 var idén att vi skulle ta hand om hela kedjan, från installation till övervakning, utryckning och service av din larmanläggning. Du som kund skulle ha ett enda telefonnummer att ringa, och sen tar vi hand om resten, året runt, dygnet runt. Enkelt! Redan då kunde du naturligtvis skicka brev till oss. För ett antal år sedan öppnades möjligheten att skicka elektronisk post till oss. Och nu är det alltså också möjligt att nå oss via Facebook. Vi vill fortfarande ta hand om dig, men du kan tala om vad du vill ha gjort genom flera olika kanaler.


 Nu är en av funktionerna i ditt larm skydd mot inbrott. Därför är det väldigt viktigt att vi tänker på vad vi säger offentligt. Att inte skriva att larmet inte fungerar och att någon måste komma och laga det, är väl tämligen självklart. Men också rutiner som handlar om när, eller vem, vi ringer om larmet går är olämpligt att skriva på Facebook. Då är det bättre att ringa eller skicka e-post. Vissa frågor kommer vi ta bort, eller be frågeställaren ta bort. Det är inte för att censurera ”känsliga” frågor, utan för att skydda dig och andra kunder.


Med det sagt: Välkommen till Verisures kundtjänst på Facebook! Det känns modernt, fräscht och lite lite läskigt…


Inga Kategorier valda