2013-04-12

Människorna bakom tjänsten: Arbetsledaren

Arbetsledare hos Verisure

I ”människorna bakom tjänsten” gör vi ett nedslag på larmcentralen eller på fältet där människor jobbar hårt för att leverera god service och snabb larmhantering Varje dag.


En av våra arbetsledare berättar lite mera om sin vardag och om vad som gör hans jobb så roligt och intressant!


Hej! Hur ser en vanlig dag ut för en arbetsledare på Kundtjänst och Larm?

En vanlig dag på jobbet börjar med en snabb överblick, Vilka är här och vad har vi för vakanser, detta för att skapa en bild av hur dagen kan komma att se ut med personal. Därefter sitter man som vanligast aktiv i flödet för att finnas till hands om någon operatör behöver hjälp


Vad är det bästa med ditt jobb?

Dels att man har så fantastiska kollegor, är inne på mitt sjunde år på företaget och kan inte påstå att jag någon gång haft tråkigt med det sällskapet. Sen har jag så varierande arbetsuppgifter vilket gör jobbet väldigt kul.


Ditt roligaste jobbminne?

Oj, det finns många. En härlig kund jag minns speciellt var en riktigt gammal farbror som varit kund sen 1989 och larmet hade fungerat problemfritt tills åskan slog ut det 2011. Vår tekniker hade då varit på platsen och bedömt att larmet måste bytas ut, så min uppgift blev att ringa till denna farbror och upplysa om att vi kommer att byta ut hans larm kostnadsfritt.

Farbrorn förstod inte riktigt detta och han blev väldigt barsk i tonen och talade om att han minsann inte ska betala för något utbyte av larmet. När jag efter 14 minuters samtal och ett antal försök till att berätta att han inte alls ska betala detta så vänder farbrorn och svarar: ”Ja fast det är ju klart, en liten peng kan jag ju betala för att få larmet utbytt”. Så det var bara att börja om från början.

Det är ett samtal jag sent kommer att glömma.


Vad upplever du att kunderna gillar bäst med Verisure-konceptet?

Våra kunder uppskattar att man inte längre är lika beroende av larmcentralen. Med det menar jag att man själv som kund kan administrera och styra sitt larmsystem med hjälp av Mina Sidor och Verisure App som finns till Iphone och Android.


Vilka egenskaper ska en bra larmoperatör ha?

En bra larmoperatör ska behärska stressade situationer på ett bra sätt, men ska kunna ha många bollar i luften samtidigt utan att förlora någon boll och framförallt ska man vara serviceinriktad och göra allt för att kunden ska känna sig trygg och säker.


Inga Kategorier valda