Med en larmbricka är det enkelt att larma på och av.

Hur kan vi hjälpa dig?

Kontakta vår kundtjänst, försäljningsavdelning

eller lokala områdespartners.

Kontakta oss

Räkna ut pris på ditt hemlarm

Gör vårt test så får du svaret inom en minut!

Kontakta oss

Telefon kundtjänst: 020-7 24 365

Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Försäljning/information hemlarm: 020-26 26 00

Epost: kundtjanst@verisure.se

Fax: 013 -31 77 02

Besöksdress: Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping

Postadress: Box 2511, 580 02 Linköping

Organisationsnummer: 556153-2176

Kontakta kundtjänst

Vänligen notera att via kontaktformuläret svarar kundtjänst endast på generella frågor, har du kundspecifika frågor om ditt system eller larmärende - kontakta kundtjänst genom Mina Sidor eller Verisure App med ditt verifierade konto eller ring kundtjänst på 020 7 24 365.

Vanliga frågor till kundtjänst

  • Begreppet hemlarm avser hemlarmsinstallation och larmtjänst. Räkna ut pris för hemlarm avser pris för hemlarmsinstallation och månadsavgift för larmtjänst.

  • Väktarens uppgift är att kontrollera och försöka säkerställa vad som orsakat larmet. Vi erbjuder två nivåer på utryckningstjänsten; yttre tjänst innebär att väktaren kontrollerar dörrar och fönster från utsidan, vid inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan då utföra en kontroll inne i din bostad. Efter inbrott ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • För enklare renoveringar där komponenten ska återmonteras i samma hål som tidigare har vi tagit fram en gör-det-själv-process. Logga in på Mina Sidor eller i appen och välj ’Gör-det-själv’ följt av ’Renovera’ och följ instruktionen. För större renoveringar ber vi att du kontaktar kundtjänst för att aktivera serviceläget och för att få vidare instruktioner innan du startar.

  • Ring vår kundtjänst på telefon 020-72 43 65 så får du hjälp att lösa problemet. Vi finns tillgängliga 7 dagar i veckan, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.

  • Välkommen att kontakta vår flyttavdelning på telefon 013-31 78 60 vardagar mellan kl 8-17 så får du ta del av vårt flytterbjudande.

  • Börja med att kontrollera att mailadressen och lösenordet stämmer. Om du ändå inte lyckas logga in, kontakta vår kundtjänst på 020-7 24 365.

  • Denna faktura är en del av din tjänst. Årlig servicetjänst innefattar följande:
    • Fri framkörning och arbetstid för byte av felaktiga komponenter som omfattas av den avtalslånga produktgarantin.
    • Rabatt på framkörning och arbetstid vid övrig service.
    • Revision av larmsystemet ungefär vart fjärde år i samband med annan service.
    • Självriskeliminering upp till 3.000 kr vid inbrott.    

  • I alla våra larm finns en batteri-backup som tar vid när strömmen försvinner, så att larmet kan fungera över viss tid utan strömförsörjning. Eftersom vi meddelar dig via e-post, sms eller telefon om att larmet saknar ström har du möjlighet att också kontrollera andra enheter i ditt hem som är beroende av ström, t ex frys och akvarie.

  • Mina Tjänster är vår benämning på de larmtjänster du har. Vilka tjänster du har ser du under ”Mina tjänster” när du är inloggad på Mina Sidor.

  • Absolut! Om du registrerar dig för betalning via e-faktura eller autogiro så tillkommer ingen faktureringsavgift. E-faktura registrerar du på din internetbank, autogiro registrerar du på din internetbank eller på sidan Autogiro och Åtgärdsinstruktioner där du också kan ladda ned en blankett för anmälan om autogiro. Bra både för miljön och din ekonomi, dessutom slipper du hålla ordning på ytterligare ett papper.

  • Börja med att säkerställa att du gett Verisure App tillåtelse att skicka push till din telefon. Kontrollera sedan att du har senaste mjukvaran i larmsystemets huvudenhet samt senaste versionen av Verisure App. Prova även att logga ut ur appen, vänta några minuter innan du loggar in igen.

  • Ja, det går bra, men du måste först se till att larmsystemets kameradetektorer är husdjursanpassade. För dig som har ett Verisure-system kan inställningarna för husdjur justeras via Mina Sidor/Inställningar/Husdjur. Om du har ett annat system, kontakta kundtjänst på 020-7 24 365 så får du hjälp.

  • Du hittar allmänna villkor tillsammans med samtliga tjänstevillkoren på sidan Villkor. Om du enbart vill se tjänstevillkoren som rör din installation finns de listade på Mina Sidor/Mina tjänster.

Osäker på vilket larm du ska välja?

Gör vårt test eller ring 020-26 26 00

Du är ett klick från ett pris

På nästa sida får du ett uppskattat pris för ditt hemlarm.
För att ge dig en fullständig larmlösning som möter dina exakta behov behöver vi kontakta dig.

VISA MITT RESULTAT

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritets- och webbplatspolicy

JavaScript måste vara aktiverat för att använda denna sida!

Till Verisure

7. Har någon i ditt område drabbats av inbrott den senaste månaden?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

9. Hur stor är din lägenhet?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

10. Vilken våning bor du på?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

11. Vad vill du att hemlarmet ska innehålla?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

12. Har du installerat ett nytt lås i din lägenhet efter att du flyttat in?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

13. Har du en säkerhetsdörr?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

14. Är du kund hos Verisure idag?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

1. Vad söker du ett larmsystem till?

Nästa
Du måste göra ett val

8. Vad vill du att hemlarmet ska innehålla?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

2. Hur många kvadratmeter är ditt boende?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

3. Var ligger ditt hem?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

4. Hur är huvudingången placerad?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

5. Finns det några alternativa ingångar?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

6. Hur många timmar om dagen är hemmet obevakat?

Nästa Tillbaka
Du måste göra ett val

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-26 26 00
Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365
E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se
Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Vanliga frågor

  • Ja, det går bra, men du måste först se till att larmsystemets kameradetektorer är husdjursanpassade. För dig som har ett Verisure-system kan inställningarna för husdjur justeras via Mina Sidor/Inställningar/Husdjur. Om du har ett annat system, kontakta kundtjänst på 020-7 24 365 så får du hjälp.

  • Med skalskydd menas att du kan larma vissa valda delar av ditt system. Det vanligaste är att man har ett antal vibrationsdetektorer på entré- och balkongdörrar samt fönster på markplan, som du sedan larmar på medan du själv är hemma. Beroende på hemmets planlösning kan även kameradetektorer ingå i skalskyddet. På så sätt får du ett larmat "skal" runt om dig. Många tycker detta är en trygghet, framför allt på natten, om man är ensam hemma eller bor lite enskilt. Du väljer enkelt själv vilka komponenter som ska ingå i skalskyddet på Mina Sidor/Inställningar.

  • Verisure erbjuder ett avancerat brandvarningssystem med sammankopplade rökdetektorer. De varnar med både röstmeddelande och larmsignal om larmet löser ut. De är uppkopplade till vår larmcentral som agerar direkt när larmet kommer in. Du blir också meddelad via sms om rökutveckling skulle uppstå. Med röstenheten kopplar vi upp oss till ditt hem och pratar direkt med de som är hemma för att snabbt verifiera vad som hänt. Rökdetektorerna kopplas också samman med våra kameradetektorer som tar bilder och skickar dem till larmcentralen vid rökutveckling. Även bildverifiering är ett viktigt redskap för operatören att verifiera vad som orsakat larmet. Om bilderna visar rök, eller om minst två rökdetektorer varnar om rökutveckling, kan våra larmoperatörer larma räddningstjänsten direkt. Med funktionen @Home i Verisure App kan vi till och med ge räddningstjänsten ovärderlig information om vem som kan vara hemma.

  • Ta kontakt med oss på 020-26 26 00 eller boka en kostnadsfri rådgivning via formulär här på webbplatsen, så hjälper vi dig hitta ett system som passar just dig och ditt hem.

  • Väktarens uppgift är att kontrollera och försöka säkerställa vad som orsakat larmet. Vi erbjuder två nivåer på utryckningstjänsten; yttre tjänst innebär att väktaren kontrollerar dörrar och fönster från utsidan, vid inre tjänst har väktaren tillgång till nyckel och kan då utföra en kontroll inne i din bostad. Efter inbrott ingår det i tjänsten att väktaren säkrar ditt hem genom att skyddstäcka eventuella skador.

  • Som kund kan du vara säker på att alltid ha tillgång till produkter av bästa kvalitet och tillgång till våra tjänster. Larmsystemet är uppkopplat och övervakat av vår egna larmcentral som är bemannad av våra erfarna och specialutbildade larmoperatörer. Dygnet runt, året om. Du kan enkelt administrera, styra och hålla koll på det genom Mina Sidor och vår prisbelönta Verisure App. Verisure hemlarm är framtidssäkrat, vilket säkerställer att du både idag och i framtiden kommer ha möjlighet att använda dig av den senaste tekniken.

  • Begreppet hemlarm avser hemlarmsinstallation och larmtjänst. Räkna ut pris för hemlarm avser pris för hemlarmsinstallation och månadsavgift för larmtjänst.

Sociala Medier

Läs vår blogg

Certifikat

ISO 9001
Certifierad larmcentral
Behörig ingenjör inbrottslarm