Kontakta Verisure

Hur kan vi hjälpa dig?

Kontakta vår kundtjänst, försäljningsavdelning eller lokala områdespartners.

Kontaktinformation

Kontakta oss

Telefon kundtjänst: 020-7 24 365

Telefon kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Försäljning/information hemlarm: 020-71 33 55

Besöksdress: Gumpekullavägen 8, 582 78 Linköping

Postadress: Box 2511, 580 02 Linköping           

Organisationsnummer: 556153-2176


Kontakta kundtjänst

Vanliga frågor till kundtjänst

  • Då kontaktar larmets centralenhet, VBox, larmcentralen som kontrollerar orsaken och vidtar genast åtgärd. Vid behov skickas väktare ut och säkrar ditt hem.

  • Väktaren kontrollerar om det har varit ett inbrottsförsök. Har du ett abonnemang med så kallat yttre inspektion så kontrollerar väktaren dörrar och fönster och täcker för det som eventuellt är skadat. Ett abonnemang med inre inspektion innebär att väktaren har tillgång till nyckel och på så vis kan göra en kontroll även inne i huset.

  • Ta kontakt med vår säljavdelning på 020-71 33 55 eller boka en kostnadsfri rådgivning via formulär här på webbplatsen, så hjälper vi dig med ett system som passar just dig och ditt hem.

  • Det går bra att montera ner larmpunkten själv men viktigt att tänka på att du måste kontakta kundtjänst innan nedmonteringen för vidare instruktioner.

  • Du ringer Vår kundtjänst på telefon 020-72 43 65. Vi finns tillgängliga 7 dagar i veckan, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.

  • Ring vår flyttavdelning på telefon 013-31 78 60.

  • Kontrollera att mailadress samt lösenord stämmer.

  • Denna faktura är en del av ditt abonnemang och går inte att välja bort. Den innefattar följande:
    • Fri framkörning vid teknisk garantiservice.
    • Kostnadsfritt utbyte av material eller reperation vid tekniskt fel på larmanläggningen.
    • Serviceberedskap i området.
    • Patrol (assisterar väktare i området).

  • I alla våra larm finns batteribackup som tar vid när strömmen försvinner.

  • Mina Tjänster är abonnemanget för de larmtjänster du har.

  • Om ni registrerar e-faktura eller autogiro tillkommer ingen sådan avgift.
    E-faktura registrerar ni på er internetbank. Autogiro registrerar ni på er internetbank eller på sidan Autogiro och Åtgärdsinstruktioner där vi också har en blankett att ladda ner.

  • Kontrollera att du har senaste mjukvaran i din VBox samt senaste version av Verisure App. Prova även att logga ut och in i appen igen.

  • Ja, om du har ett husdjursanpassat system. Har du ett Verisure-system, gör man inställningarna på Mina Sidor.

Snabblänkar

Försäljning och information hemlarm: 020-71 33 55

Kundtjänst - dygnet runt, året runt: 020-7 24 365

E-post Kundtjänst: kundtjanst@verisure.se 

Kundtjänst från utlandet: +46 13 31 77 00

Larmcentralen

Vår larmcentral är bemannad dygnet runt, året runt och certifierad enligt svensk standard SSF136 inklusive ISO9001:2000 (nr 03-622). Larmcentralen är både Sveriges och Europas största, och vi hanterar enbart de kunder som också har våra produkter installerade. Larmcentralen tar ansvar för alla insatser som rör ditt larm, från teknisk service till väktarutryckningar. Våra operatörer och andra medarbetare är specialister på just den teknik och de tjänster som ingår i din larminstallation. Vår larmcentral når du alltid på telefonnumret 020-7 24 365.


Från utlandet når du larmcentralen på +46 13 31 77 00.

Sociala Medier

Följ Verisure på Facebook

Se våra reklamfilmer på Youtube

Se våra reklamfilmer på Youtube

Godnatt

Se våra reklamfilmer på Youtube

Kaninfest

Se våra reklamfilmer på Youtube

Kycklingen

Läs vår blogg

  • 1 juli 2014
    Bekymmersfri semester? Här är checklistan.
    Sommar och semester. Efterlängtat, eller hur? Vi vill att du ska njuta fullt ut av din välförtjänta ledighet. Därför bjuder vi på en checklista med tips som ökar din och familjens trygghet.
    Efter en...

    Läs mer